شناسهٔ خبر: 42387362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

تعاونی‌ها نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی ایفا می‌کنند

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در شکوفایی اقتصادی، گفت: باید تلاش شود سهم تعاونی های گیلان در صادرات را به ۷۰ میلیون دلار برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز تعاون، اقتصاد تعاون محور را یکی از قدیمی ترین شاکله‌های اقتصادی جهان دانست و گفت: با توجه به تأثیر و نقش مهم نهاد تعاونی در اقتصاد ایران خواهان افزایش سهم تعاون در فعالیت اقتصادی هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها همچون سایر نهاد دولتی و خصوصی می‌توانند تأثیر قابل توجه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد، افزود: تعاونی‌ها با عدم تأثیر پذیری از نوسانات اقتصادی در مقابله با تحریم‌های بین المللی راهگشا اقتصاد در کشور خواهد بود.

زارع با بیان اینکه تعاونی‌ها با تجمیع سرمایه گذاری ها در رونق اشتغال زایی سهم بسزایی خواهند داشت، تصریح کرد: تمرکز نیروی انسانی مؤثر در تعاونی‌ها زمینه ساز بروز تحول در اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید فعالیت تعاونی‌های گیلان گسترش یابد، گفت: شاخص‌های برتری تعاونی بازنگری و تعاونی‌های برتر شناسایی و معرفی شوند.

استاندار گیلان به هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلار صادرات در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود سهم تعاونی‌ها در صادرات به حداقل ۷۰ میلیون دلار برسد.

زارع با بیان اینکه اولویت بخشی به اشتغال زنان در دولت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی می‌توانند با بکارگیری از ظرفیت زنان عرصه صدور تولیدات داخلی به بازارهای جهانی را فراهم سازند.

استاندار گیلان از بهره مندی تسهیلات بانکی محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تعاونی‌های فعال خبر داد و گفت: اداره‌های تعاون شهرستان با شناسایی اولویت‌ها شرایط پرداخت وام به متقاضیان را فراهم سازند.

نظر شما