شناسهٔ خبر: 42384995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛

عبور تعداد مبتلایان از 26 میلیون نفر/آغازموج دوم کرونا در فنلاند/آماده شدن آمریکا برای توزیع واکسن کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی تاکنون 26 میلیون و 183 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز، 26 میلیون و 183 هزار و 946 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 867 هزار و 370 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 18 میلیون و 447 هزار و 852 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 32 هزار و 809 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 290 هزار و 737 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 189 هزار و 964 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 48 هزار و 632 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 4 میلیون و 1هزار و 422 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 123 هزار و 899 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور هند به‌ عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 83 هزار و 883 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 3 میلیون و 853 هزار و 406 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 67 هزار و 486 هندی جان خود را از دست داده‌اند.
کشورهای روسیه، پرو، کلمبیا، آفریقای جنوبی و مکزیک نیز به‌ترتیب با یک میلیون و 5 هزار، 663 هزار و 437، 633 هزار و 339، 630 هزار و 595 و 610 هزار و 957 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای اسپانیا با 479 هزار و 554 و آرژانتین با 439 هزار و 172 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

جان باختن 45 نفر در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا نوشت: طی 24 ساعت گذشته 107 هزار و 927 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1596 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌ و 45 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 107 هزار و 927 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1596 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 45 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب در مجموع 7 میلیون و 355 هزار و 862 تست گرفته شده که 273301 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 6462 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: امروز تعداد مبتلایان فعالمان 649 نفر افزایش یافته است. تعداد بیماران بد حالمان نزدیک هزار نفر است. ناچاریم که تعداد جان باختگانمان را کاهش دهیم و جان کسانیکه دوستشان داریم را حفظ کنیم.

بازگشایی مدارس اروپا در سایه کروناویروس
مدارس سراسر اروپا در این ماه آماده پذیرای دانش‌آموزان پس از حدود 6 ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش گسترش بیماری کووید-19 است.
به گزارش مدیکال اکسپرس بسیاری از معلمان و والدین نگران هستند که بازگشایی مدارس باعث تسریع در گسترش کووید-19شود اما دولت‌ها اصرار دارند که روند آموزش باید ادامه یابد.
کودکان فرانسوی پس از 2 ماه تعطیلات تابستانی که به دنبال 2 هفته آموزش اجباری، درست قبل از تعطیلات، رخ داد، روز سه‌شنبه به مدرسه بازگشتند.
معلمان و دانش‌آموزان بین 11 تا 18 سال باید در داخل و خارج از مدرسه از ماسک استفاده کنند.
دانش آموزان در بلژیک نیز روز سه‌شنبه به مدرسه بازگشتند.
 دانش آموزان در آلمان ماه گذشته سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
با بازگشایی مدارس در یونان ماسک اجباری خواهد بود و انتظار می‌رود کودکان دوشنبه آینده با حداکثر 25 دانش‌آموز در هر کلاس به مدرسه بروند.
در انگلیس و ولز کودکان پس از 6 ماه تعطیلی این هفته به مدرسه بازگشتند. دولت در ابتدا استفاده از ماسک در مدارس را ضروری ندانست اما چهارشنبه گذشته بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد. این راهنمای جدید به دانش‌آموزان 11 تا 18 سال و کارمندان توصیه می‌کند که در راهروها و مناطق عمومی و مکان‌هایی که محدودیت به دلیل شیوع ویروس دارد، از پوشش صورت استفاده کنند.
دولت اسپانیا اعلام کرده است که تمام کودکان بالای 6 سال باید همیشه ماسک استفاده کنند و دست خود را حداقل 5 مرتبه در روز بشویند. کودکان باید یک متر و 50 سانتی‌متر (5 فوت) از یکدیگر فاصله داشته باشند و مناطق آموزشی، معلمان بیشتری به دلیل کاهش تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس استخدام کرده‌اند.
اما بسیاری از معلمان و والدین اسپانیایی احساس می‌کنند که این اقدامات کافی نیست یا در فاصله زمانی بسیار نزدیک به شروع کلاس‌ها اتخاذ شده است.

44 هزار و 135 مبتلا به کرونا در قرقیزستان
وزارت بهداشت قرقیزستان از افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، با ابتلا 99 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد کلی مبتلایان در این کشور به 44 هزار و 135 نفر رسید.
از این میان 39 هزار و 174 نفر درمان شدند و 3136 نفر تحت درمان قرار گرفتند.
از شناسایی اولین مورد کرونا در قرقیزستان تاکنون 1505 نفر جان باختند.

بیش از 6 میلیون نفر مبتلا به کرونا در آمریکا
از ابتدای شیوع کرونا در آمریکا تا امروز بیش از 6 میلیون و 290 هزار و 737 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد، بر اثر شیوع کرونا در این کشور تاکنون 6 میلیون و 290 هزار و 737 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 189 هزار و 964 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 3 میلیون و 547 هزار و 741 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در همین حال دونالد ترامپ در آستانه انتخابات 2020 آمریکا مدعی شد، این کشور امسال با واکسن، کووید-19 را درهم خواهد شکست.
مقامات بهداشتی آمریکا از ایالت‌های این کشور خواستند برای توزیع گسترده واکسن ویروس کرونا تا اوایل نوامبر یعنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده شوند.
اگرچه واکسن‌های زیادی در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که یکی از آن‌ها موثر و مطمئن باشد.

بیش از هزار مورد ابتلا به کرونا در میان دانشجویان کارولینای جنوبی
پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دانشگاه کارولینای جنوبی گزارش کرده است نتیجه آزمایش کرونای بیش از 1000 دانشجوی این دانشگاه مثبت بوده است و آن‌ها موارد فعال هستند. این آمار در صفحه مربوط به کووید 19 در سایت این دانشگاه در دسترس قرار گرفته و طبق آن بین 28 تا 31 اوت نتیجه آزمایش کرونای نزدیک به 28 درصد از دانشجویان مثبت بوده است.
بر اساس داده‌های این صفحه، این دانشگاه به شدت توصیه می‌کند رفتار‌های مربوط به فاصله گذاری‌های فیزیکی، پوشاندن صورت، شستن دست‌ها و کاهش تعاملات اجتماعی غیرضروری رعایت شوند. این دانشگاه انجام آزمایش‌های کرونا، رهگیری ارتباط‌ها و نظارت بر فضا‌ها و تمیز کردن مکان‌های دانشگاه را افزایش می‌دهد.
این دانشگاه که حدود 35 هزار دانشجو دارد، در اوایل این هفته علیه ده‌ها نفر از دانشجویانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده اند، وارد عمل شد و چند دانشجویی را که به تازگی در میهمانی‌ها و تجمع‌های شلوغ شرکت کرده بودند، توبیخ کرد.
این دانشگاه اعلام کرد 15 دانشجو به شکل موقت از تحصیل تعلیق شده اند.
بر اساس شمارش خبرگزاری رویترز، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا با دست کم 39 هزار و 774 مورد افزایش در مجموع به شش میلیون و 269 هزار و 815 نفر مورد رسید.
بر اساس شمارش خبرگزاری رویترز، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا آمریکا با دست کم پنج هزار و 173 مورد افزایش به 721 هزار و 763 مورد رسید.
بر اساس شمارش خبرگزاری رویترز، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا آمریکا با دست کم 165 مورد افزایش به 13 هزار و 335 مورد رسید.

دانشگاه جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دستکم یکهزار و 63 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید.
دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته، دستکم یک‌هزار و 63 مورد جدید در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا آمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به 185 هزار و 707 نفر برسد.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته، ابتلای دستکم 40 هزار و 61 مورد جدید به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به 6 میلیون و 113 هزار و 182 نفر افزایش یافت.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای قبل این مرکز نشان می‌دهد که بار دیگر قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر نیز فراتر رفته است و مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده همچنان بیش از 40 هزار مورد است.
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را 6 میلیون و 290 هزار و 737 نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را 189 هزار و 964 نفر گزارش کرده است.
طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، ایالت کالیفرنیا با 721 هزار و 131 مورد ابتلا و 13 هزار و 311 مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود و ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کووید-19 در آمریکا شناخته شده بود، هم‌اکنون با 436 هزار 218 مورد ابتلا بعد از تگزاس و فلوریدا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارد.

آماده شدن آمریکا برای توزیع واکسن کرونا
به مقام‌های وزارت بهداشت آمریکا اطلاع داده شده برای توزیع واکسن کرونا قبل از ماه نوامبر آماده باشند.
 رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند به مقام‌های وزارت بهداشت در این کشور اطلاع داده شده که باید تا ماه نوامبر، منتظر باشند واکسن «کووید-19» (بیماری کروناویروس 2019) برای کارکنان بخش سلامت و گروه‌های در معرض خطر، در دسترس قرار گیرد.
بسیاری از کارشناسان در آمریکا پیش از این، درباره احتمال سیاسی شدن زمان توزیع واکسن کرونا با توجه به پیش رو بودن انتخاباتی که «دونالد ترامپ» در آن به شدت احساس خطر می‌کند، هشدار داده‌اند.
روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده، «رابرت ردفیلد»، «مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها» (CDC) طی نامه‌ای به مقام‌های وزارت بهداشت در تمامی 50 ایالت آمریکا و پنج شهر بزرگ این کشور اطلاع داده برای توزیع واکسن کرونا در میان کارکنان بخش سلامت و سایر گروه‌های در معرض خطر تا اواخر ماه اکتبر یا اوایل نوامبر آماده باشند.
طبق این گزارش، دستورالعمل جدید CDC در همان روزی صادر شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در مجمع ملی حزب‌جمهوری‌خواه برای اعلام نامزدی رسمی او به نمایندگی از این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به مردم آمریکا گفت که واکسن کرونا احتمالاً تا قبل از پایان سال جاری میلادی آماده خواهد شد.
هفته گذشته، دکتر «آنتونی فاوچی»، مشاور ارشد ترامپ در امور سلامت و «استفان هان»، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در مصاحبه‌‌های جداگانه گفته‌اند که واکسن کرونا ممکن است قبل از تکمیل آزمایش‌های بالینی در دسترس برخی گروه‌ها قرار بگیرند.

آغازموج دوم کرونا در فنلاند
 موج دوم کرونا همزمان با دشوارتر شدن اوضاع اقتصادی در فنلاند آغاز شد. 
در فنلاند افزایش شمار بیماران کرونایی نشان از آن دارد که موج دوم کرونا دراین کشور پنج و نیم میلیونی آغاز شده است.
تا کنون در فنلاند بیش از هشت هزارو صدو شصت نفر به کرونا مبتلا شده اند. همچنین 335 نفر بر اثر این بیماری جان خود را در این کشور از دست داده اند. مسئولان بهداشتی فنلاند بدلیل افزایش شمار بیماران کوید نوزده از مردم خواسته اند دستور العمل‌های پیش گیرانه را با دقت هر چه تمامتر رعایت کنند.
امروزبرای اولین باردر فنلاند از برنامه کاربردی ویژه رد یابی افراد ناقل ویروس کرونا رونمایی شد. قرار است درطول یکماه حداقل یک میلیون کاربر تلفن همراه به این برنامه مجهز شوند. کار شناسان معتقدند که این برنامه میتواند در کنار رعایت نکات بهداشتی تا حدی از شیوع کرونا جلوگیری کند.

ابتلای روزانه بیش از 7000 نفر به کرونا در فرانسه
به گزارش رویترز‏، اداره کل بهداشت فرانسه روز چهارشنبه از ابتلای نزدیک به 7000 نفر به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در فرانسه خبر داد. تعداد بستری‌ها و موارد حاد نیز طی 24 گذشته افزایش یافته است.
در مجموع آزمایش 7017 نفر دیگر در فرانسه طی 24 ساعت گذشته مثبت اعلام شده است. تعداد مبتلایان جدید در روز سه شنبه 4982 نفر بود.
همچنین تعداد بیماران بستری در روز چهارشنبه 4632 نفر بود. حال 446 نفر از مبتلایان نیز وخیم است. تعداد بیماران بد حال در روز سه شنبه 22 نفر کمتر بود.
همچنین طی 24 ساعت گذشته 24 بیمار مبتلا به کووید 19 در فرانسه جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب تعداد کل فوتی‌ها در این کشور به 30 هزار و 686 نفر رسید.

شناسایی حدود 600 بیمار جدید در لبنان
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان و تصمیمات جدید دولت اردن برای مقابله با شیوع این ویروس خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، طی 24 ساعت گذشته، 598 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است، طی این مدت، 6 مبتلای دیگر جان خود را از دست دادند.
وزارت بهداشت لبنان در گزارش روزانه خود در روز چهارشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت اخیر، 598 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و 6 نفر هم جان باختند.
بر اساس این گزارش، با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان به 18 هزار و 365 نفر رسیده است. همچنین با جان باختن 6 مبتلای دیگر آمار کل جان باختگان هم تا روز چهارشنبه به 177 نفر رسیده است.

تدابیر پیشگیرانه جدید در اردن
امجد العضایله وزیر اطلاع رسانی و ارتباطات اردن روز چهارشنبه از منع آمد و شد در استانهای امان(پایتخت) و الزرقا ء در روز جمعه در چارچوب مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
بر اساس گزارش رسانه های اردنی، العضایله افزود ساعات منع آمد و شد کامل در این دو استان از ساعت 23 پنجشنبه به مدت 24 ساعت آغاز خواهد شد.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا به سطح ماه مارس بازگشت
آژانس بهداشت و سلامت عمومی اتحادیه اروپا از افزایش چشمگیر تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی خبر داده است.
به گزارش رویترز، آژانس بهداشت عمومی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا به سطح مبتلایان در ماه مارس بازگشته است، یعنی دقیقا زمانی که بحران کرونا به اوج خود رسیده بود.
بر اساس این گزارش آژانس بهداشت عمومی اتحادیه اروپا در عین حال افزود: بازگشایی مدارس لزوما موجب خطرات جدید نخواهد شد.

ابتلای 1256 مورد جدید به کرونا در آلمان 
انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 1256 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است. اکثر موارد جدید ابتلا به کرونا از ایالت بایرن گزارش شده است.

عبور شمار مبتلایان به کرونا در اروپا از مرز 4 میلیون نفر
جدیدترین آمارها نشان می دهد که شمار مبتلایان جدید به کرونا در اروپا از مرز 4 میلیون نفر گذشته است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تا عصر سه شنبه 4006077 نفر در اروپا به کرونا مبتلا شده و بیش از 216 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و 2.3 میلیون مبتلا هم بهبود یافته‌اند.

کرونا فاجعه قرن
وزیر بهداشت اتریش با تاکید بر اینکه کرونا فاجعه قرن است که کشورش را با چالش های کلانی روبرو کرده است از در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا تا اوایل سال جاری میلادی و واکسینه شدن همه شهروندان اتریشی که می خواهند تا تابستان سال آینده خبر داد.
"رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش در سخنانی به شرایط کرونایی در کشورش پرداخته و اظهار داشت: این بیماری همه گیر فاجعه قرن است همانی که اتریش را در برابر چالش های عظیمی قرار می دهد.

کاهش میانگین سن مبتلایان به کرونا در اتریش
وی همچنین به این مسئله اشاره کرد که مبتلایان به کرونا بسیار جوان تر از زمان نقطه اوج کرونا در ماه آوریل شده‌اند. به گفته وی در آن زمان میانگین سن افراد مبتلا 59 سال بود و حالا به سی سال رسیده است.
وی همچنین درباره دستیابی به واکسن کرونا تا ژانویه سال آینده میلادی ابراز خوش بینی کرده و آن را قابل تصور دانست و تاکید کرد که اولین موارد واکسن باید ابتدا برای کارکنان بخش های بهداشت و سلامت اجرایی شود.
در اتریش هم اخیرا آمار مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری داشته است و صدر اعظم اتریش از اقدامات سخت گیرانه تر برای مهار این بحران در پاییز و زمستان خبر داده و یک پاییز سخت را در انتظار شهروندان این کشور دانسته است.

مقاومت مدیران مدارس انگلیس در برابر تصمیم دولت برای بازگشایی
دولت انگلیس تصمیم دارد این هفته مدارس کشور را بازگشایی کند. اما نتایج یک بررسی نشان می دهد صدها نفر از مدیران مدارس در برابر این تصمیم دولت مقاومت می کنند.
از طرفی درخواست بوریس جانسون برای بازگشت شهروندان به محل کار هم کمتر با استقبال شهروندان مواجه شده است.
مدیران مدارس تصمیم دولت برای بازگشایی مدارس را عجولانه دانسته و از دستورالعمل های دولت در این باره سرپیچی می کنند. این اقدام آن ها با حمایت های اتحادیه های مربوطه هم مواجه شده است. میلیون ها پدر و مادر انگلیسی می ترسند که کودکان و اعضای خانواده آن ها در صورت بازگشایی مدارس به کرونا مبتلا شوند.
نتایج یک بررسی نشان می دهد که تا حدود یک چهارم کل دانش آموزان انگلیسی بعد از بازگشایی مدارس در خانه می مانند و به مدرسه نمی روند. دولت برای این خانواده ها جریمه هم تعیین کرده است.

ابراز نگرانی نخست وزیر اسپانیا درباره شرایط وخیم کرونایی مادرید
"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا درباره صعود چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در مادرید و اطراف آن ابراز نگرانی کرده و گفت: وضعیت بهداشت عمومی و توسعه و گسترش این بیماری همه گیر در پایتخت بسیار نگران کننده است.
در اسپانیا اخیرا آمار مبتلایان روزانه به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا از روز جمعه تا دوشنبه حدود 23 هزار مبتلای جدید در این کشور ثبت شده است و 1656 مورد هم در هفت روز گذشته در بیمارستان ها بستری شده‌اند که از بین آن ها 25 درصد مربوط به منطقه مادرید بوده است.

انتقاد شدید بروکسل به اقدام مجارستان در بستن مرزها
اتحادیه اروپا هم از مجارستان شفاف سازی درباره بستن مجد مرزها به دلیل مقابله با بحران کرونا را درخواست کرده است.

افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا
آمارها نشان می دهد که بیکاری در اسپانیا در ماه آگوست مجددا افزایش پیدا کرده است. در مجموع حدود 3.8 میلیون اسپانیایی در ماه گذشته بیکار بوده‌اند. این آمارها را وزارت کار این کشور اعلام کرده است. تعداد بیکاران در این ماه حدود 30 هزار نفر بیشتر از جولای بوده است. این از یک افزایش 0.79 درصدی نرخ بیکاری خبر می دهد.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هم بعد از ماه ها وقفه مراسمات با حضور مردم بار دیگر در مجامع عمومی ظاهر می شود.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی
بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی، کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد و تا به حال 470973 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 29152 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم تا به حال 337168 نفر به کرونا مبتلا شده و 41504 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته تا به حال 286007 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 30661 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم تا به حال 270189 نفر به کرونا مبتلا شده و 35491 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 246001 نفر به کرونا مبتلا شده و 9381 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
 
 

نظر شما