شناسهٔ خبر: 42375902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 6 میلیون نفر هم گذشت

براساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، از مرز ۶ میلیون نفر گذشته و تعداد کسانی که بر اثر آلودگی به این ویروس، جان باخته‌اند نیز به بیش از 188 هزار و 600 نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز‌هاپکینز» آمریکا، طی شب و روز سه شنبه، با دست کم 1065 مورد مرگ جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در آمریکا، به ۱۸۴ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای دست کم ۴۳ هزار و ۷۱۳ نفر دیگر به کرونا در آمریکا، مورد تأیید قرار گرفته و مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۲۱ نفر رسیده است.
مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز‌هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز، نشان می‌دهد که پس از تقریباً دو روز کاهش آمار روزانه مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا، این آمار مجدداً روندی صعودی را در پیش گرفته است.
این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ نفر و تعداد کل قربانیان کرونا در این کشور را نیز ۱۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر گزارش کرده است.
وبگاه «کووید یو اس ای»، که آمار مربوط به شیوع کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرده است که طی یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به هفت میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۵۵ نفر و مجموع قربانیان کرونا در این کشور هم به ۲۰۷ هزار و ۹۵۱ تن خواهد رسید.
اعتراضات علیه نژادپرستی
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با حضور در شهر بحران‌زده «کنوشا»، اعتراضات علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در این کشور را «تروریسم داخلی» خواند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این اظهارات نشان داد که ترامپ به خاطر التیام آلام ناشی از شکاف عمیق و تبعیض نژادی،
به کنوشا نرفته است، بلکه او قصد دارد اعتراضات علیه نژادپرستی در کنوشا را سرکوب کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که با مخالفت‌های گسترده برای سفر خود به کنوشا مواجهه بود با نادیده گرفتن این موضوع، راهی این شهر بحران زده شد. ترامپ این سفر را با هدف اعلام حمایت دوباره از نیرو‌های امنیتی در جهت سرکوب معترضان ضد نژادپرستی، صورت داده است.
اوایل شهریور ماه جاری و در پی حمله وحشیانه پلیس به «جیکوب بلیک» سیاهپوست در کنوشا، آتش اعتراضات در این شهر شعله‌ور شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی،نیروهای پلیس هفت بار از پشت به سمت جیکوب بلیک شلیک کرده‌اند. بلیک پس از تیراندازی، در وضعیتی وخیم به بیمارستان میلواکی منتقل شده است. بلیک بر اثر این تیراندازی، فلج شده و به گفته خانواده و نزدیکانش، او احتمالا تا آخر عمر نمی‌تواند راه برود.
ترامپ که از همان ابتدای اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، همواره آتش اختلافات داخلی در این کشور را شعله‌ورتر کرده است، در کنوشا نیز در رابطه با اعتراضات مردم، گفت: این (اعتراضات)، تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست، بلکه در واقع تروریسم داخلی است. رئیس‌جمهور آمریکا با افراطی خواندن معترضان، گفت: ما باید برای جلوگیری از خشونت سیاسی، با ایدئولوژی‌های افراطی مقابله کنیم. بدون کمک من، کنوشا با خاک یکسان می‌شد!
ترامپ تهدید کرد که حتی در صورت مخالفت مقامات محلی، نیروهای پلیس فدرال بیشتری را به شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها اعزام می‌کند. او گفت: برخی مواقع فقط باید کار خودمان را انجام دهیم.
ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.
پدر جیکوب بلیک در واکنش به تمایل ترامپ برای ملاقات با وی، گفت که چنین دیداری برای وی اهمیتی ندارد.کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرده بود که ترامپ مایل است با خانواده جیکوب دیدار بکند، به شرطی که به جز اعضای خانواده، هیچ فردی دیگری و به خصوص، هیچ فردی به عنوان وکیل خانواده حضور نداشته باشد.
وکیل خانواده بلیک نیز گفت: بلیک و خانواده اش حق دارند زمانی که با یک مقام رسمی دولتی دیدار می‌کنند وکیل آنها هم حضور داشته باشد. خود ترامپ هر گاه می‌خواهد بیانیه‌ای را صادر کند یا صحبتی بکند‌، وکلایش همراه او هستند.

نظر شما