شناسهٔ خبر: 42348182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله پلیس پورتلند به معترضان با گاز اشک‌آور و بمب صوتی؛ ۱۹ نفر بازداشت شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- معترضان به نژادپرستی سیستماتیک در پورتلند باز هم به خیابان‌ها ریختند و این بار نیز پلیس و نیروهای گارد ملی با خشونت با آنها برخورد کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، پورتلند در ایالت اورگون یکی از ده‌ها شهری در آمریکا است که پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس صحنه اعتراضات و آشوب‌های خشونت‌بار بوده به طوریکه ترامپ بارها معترضان این شهر را مشتی اراذل و اوباش و آنارشیست چپ‌گرا خوانده است. در دور جدید تظاهرات نیز پلیس و نیروهای گارد ملی با حمله به صف تظاهرکنندگان، با بمب صوتی، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل سعی در متفرق کردن آنها داشتند و در این راه ۱۹ نفر را نیز بازداشت کردند.

معترضان که به سمت شهرداری پورتلند درحرکت بودند خواستار استعفای شهردار هستند. پلیس پس از اینکه معترضان به ساختمان شهرداری حمله کرده و قسمتی از آن را به آتش کشیدند به سوی آنها حمله کرد. ترامپ سران دمکرات پورتلند و دیگر شهرها را به مماشات با معترضان متهم کرده و از آنها خواسته با آشوبگران برخورد کنند. وی قرار است تا ساعاتی دیگر وارد شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین شود و از نحوه برخورد با معترضان مطلع شود. کنوشا پس از شلیک پلیس به یک مرد سیاهپوست پیش چشم فرزندانش وارد موجی از اعتراض شد. یک نوجوان ۱۷ ساله نیز در این شهر دو تظاهرکننده را کشت اما ترامپ با این استدلال که او از خودش دفاع کرده، از وی حمایت کرد. دمکرات‌ها ترامپ را به ترویج خشونت متهم می‌کنند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما