شناسهٔ خبر: 42347292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رونمايي از گام نخست دوراپزشکي در کشور

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- با حضور وزیر بهداشت و با حمایت ستاد اجرای فرمان امام (ره) از گام نخست برنامه خدمات پزشکی با عنوان دوراپزشکی رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اهم فعالیت های انجام شده در خصوص گام نخست خدمات دوراپزشکی در مناطق محروم که با تلاش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با همکاری وزارت بهداشت رونمایی شد به این شرح است:
1. کلیه مراکز منتخب بر اساس توافقات فی ماببن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که بالغ بر بیست مرکز شامل سیزده مرکز مبدا و هفت مرکز مقصد درمحدوده 6 دانشگاه علوم پزشکی کشور(به پیوست جدول ) شامل دانشگاه های علوم پزشکی ایرانشهر، زابل، یاسوج، البرز، لرستان و هرمزگان تجهیز گردیده است.
بهسازی فضای فیزیکی –خرید ملزومات سرمایش و گرمایش ، تجهیز اداری و کامپیوترها، ملزومات دورا پزشکی و تهیه نرم افزار و زیر ساخت ارتباطی با مجموعه ستاد بوده است (. هزینه های هر مرکز برای خرید ملرزومات دورا پزشکی که بخش هایی تحویل شده و تعدادی نیز در روزهای بعد تهیه و تحویل داده می شود بالغ بر 200 میلیون تومان به ازای هر مرکز مبداء بوده است)
2. با معرفی و مشخص شدن نیروهای انسانی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی فوق، جهت فعالیت در این حیطه برای کلیه افراد کد کاربری، رمز عبور و (ایجاد) دسترسی به سامانه صورت پذیرفت. این افراد شامل شاغلین در حوزه پذیرش در مبادی و مقاصد دوراپزشکی و نیروهای پزشکی عمومی،کارشناسان حوزه بهداشتی، کارشناسان مامایی،کارشناسان تغذیه و نیروهای متخصص و فوق تخصص در کلیه دانشگاه های مربوطه است.
3. آموزش های لازم با هدف کار با سامانه و ویزیت بیماران در دو نوبت برای همه دانشگاه های فوق به صورت مستقیم و در چند نوبت به صورت مجازی ارائه شد.
4. بخش های محتـوایی نرم افزار شامـل تشخیص های افتراقی و اطلاعات مـربوط به شکایات، یافته های پزشکی، داروها، تمپلیت های درمانی و نحوه فعالیت علمی پزشکان و پیراپزشکان در سامانه در حال بارگذاری است.
5. بخش های محتوای آموزشی و علمی در کتابخانه مجازی دورا پزشکی فعال و در دسترس تیم های پزشکی قرار گرفت.
در پایان یادآور می شویم خدمات دوراپزشکی موجب دسترسی آسانتر به خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارتقاع سطح خدمات در مناطق محروم و جلوگیری از ترددهای و مراجعات مکرر و غیر ضرور بخصوص در شرایط بیماری کرونا خواهد شد امید است با اجرای مرحله آزمایشی  در 20 نقطه زمینه تسری به سایر مناطق کشور فراهم شود.  

رونمایی از گام نخست دوراپزشکی در کشور


نظر شما