شناسهٔ خبر: 42332701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

برکناری چهار مقام‌ دولتی و دو عضو خاندان سلطنتی عربستان سعودی به اتهام فساد مالی

پادشاه عربستان چند مقام دولتی و لشکری را برکنار کرده است. ۶ مقام از جمله دو شاهزاده خاندان سلطنتی فساد مالی متهم شده‌اند.

صاحب‌خبر -

پادشاه عربستان طی حکمی برخی از شاهزادگان و فرماندهان نظامی این کشور را از سمتشان عزل کرد و خواستار انجام تحقیقات در مورد این افراد شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان( واس) در اولین ساعات امروز سه شنبه از برکناری" فهد بن ترکی بن عبدالعزیز"، فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف عربی در جنگ یمن و" عبدالعزیز بن فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود"، معاون امیر منطقه" الجوف" عربستان از سمت هایشان و همینطور شماری از افسران و کارمندان غیرنظامی در وزارت دفاع این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام واس سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ضمن برکناری این افراد دستور انجام تحقیقات درباره آن ها را صادر کرد.

همچنین" مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع" معاون رئیس ستاد مشترک به عنوان جانشین فرمانده نیروهای مشترک تعیین شد.

کمیسیون کنترل و مبارزه با فساد باید مراحل تحقیق را درباره‌ی تمام نظامیان و غیرنظامیان مرتبط با این امر به اتمام رسانده، اقدامات قانونی لازم را علیه آنها انجام و نتایج را ارجاع دهد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که عملا رهبری حکومت را در دست دارد مدعی است که مبارزه با فساد اقتصادی از الویت‌های اصلی اوست.

با وجود این، منتقدان محمد بن سلمان می‌گویند او بازداشت‌ها و برکناری‌های بلندپایه را با هدف برداشتن رقبای تاج و تخت و منتقدان خود انجام می‌دهد.

نظر شما