شناسهٔ خبر: 42296399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۸۶ درصد مردم در اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند/ استفاده ۸۲ درصدی مردم از ماسک+ فیلم

گروه استان‌ها- فرماندار اراک با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد مردم در اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند از استفاده ۸۲ درصدی مردم اراک از ماسک خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برنامه‌های ستاد پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان اراک اظهار داشت: از همان آغاز شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه‌ای در دستور کار قرار گرفت، از سویی برای دقت و نظارت دقیق بر روند اجرای پروتکل‌ها تیم‌های بازرسی را با استفاده از ظرفیت سمن‌ها تشکیل دادیم.

وی افزود: خوشبختانه براساس آمار موجود و ارزیابی این تیم‌ها و اعلام دانشگاه علوم پزشکی 86.2 درصد مردم در شهرستان اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و 82 درصد از مردم در این شهرستان نیز از ماسک استفاده می‌کنند.

بختیاری تصریح کرد: شهرستان اراک خوشبختانه براساس ارزیابی ستاد پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی اراک عملکرد خوبی در مقابله و پیشگیری از کرونا داشته و با برآوردی داشتیم شهرستان اراک در سطح کشور نیز عملکرد مطلوبی داشته است.

فرماندار اراک تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و شهرستان اراک به‌عنوان شاهراه اصلی کشور، دارای ترددهای بالا و همچنین مسافرت‌های زیاد به این استان و شهرستان است که در افزایش آمار مبتلایان مردم این استان به این ویروس موثر بوده ولی با این وجود آمار ابتلا در این استان نسبت به 5 روز گذشته کاهش یافته و تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها رو به خالی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به قدرت بالای انتقال این ویروس درمقابل همنوعان  و خانواده خود مسئول هستیم که بی‌توجهی به سلامت دیگران از طریق نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی حق‌الناس محسوب می‌شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک به سلامت خود و کادر درمان برای ارائه بیشتر خدمات به مردم است.

انتهای پیام/711/ ز

نظر شما