شناسهٔ خبر: 42264922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای ۲ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و تولیدی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و تولیدی در این استان در دست اجرا بوده که امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از طرح فرهنگسرای ولایت و طرح‌های هفته دولت در شهرستان مراغه، اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، نشان از موفقیت دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید بوده است.

وی گفت: دو هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و تولیدی نیز در این استان در دست اجرا بوده که امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

جهانگیری ادامه داد: هم اکنون برخی مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی بر کشورمان وجود دارد اما محدودیت و کاهش واردات در این ایام زمینه‌ساز عدم تکیه کشور بر درآمدهای نفتی و به‌دنبال آن تولیدات داخلی رونق و افزایش شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، اضافه کرد: در طول سال گذشته،حدود ۳.۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور انجام شده که این رقم بی‌نظیر و قابل تامل است.

وی یادآور شد: در طول سال گذشته با تلاش دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های دولت، ۱۰۰ واحد راکد تولیدی در این استان به چرخه تولید باز گشته‌اند.

نظر شما