شناسهٔ خبر: 42250229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سیر نزولی کرونا در جهان/ تلفات کرونا در آمریکا از مرز 178 هزار نفر گذشت/ اعتصاب پزشکان در کره جنوبی در شرایط کرونا!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- داده‌های هفتگی اخیر سازمان بهداشت جهانی، کاهش همه گیری را در بسیاری از مناطق به ویژه در قاره آمریکا نشان می‌دهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همه گیری ویروس کرونا همچنان در جهان ادامه دارد، اما داده‌های هفتگی اخیر که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، کاهش همه گیری را در بسیاری از مناطق به ویژه در قاره آمریکا نشان می‌دهد.
بیش از یک میلیون و 700 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 و 39 هزار مورد مرگ جدید بر اثر آن در هفته گذشته (از 17 تا 23 اوت) به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده شده است که نشانگر کاهش پنج درصدی موارد ابتلا و کاهش 12 درصدی مرگ و میر بر اثر کرونا در مقایسه با هفته قبل از آن است. این کاهش موارد در همه مناطق به استثنای آسیای جنوب شرقی و شرق مدیترانه ثبت شده است.
قاره آمریکا همچنان آلوده‌ترین قاره به کووید-19 است که نیمی از موارد ابتلا و 62 درصد موارد مرگ و میر اطلاع داده شده را در هفته گذشته به خود اختصاص داده است. اما این منطقه که کرونا به شدت در آنجا شیوع یافته است، در دو کشور آمریکا و برزیل که آلوده‌ترین کشور‌ها به کرونا در جهان به شمار می‌روند، موارد ابتلای جدید 11 درصد و موارد مرگ و میر 17 درصد کاهش یافته است.
با وجود این، بسیاری از کشور‌ها و سرزمین‌های منطقه کارائیب از افزایش شدید موارد مرگ و میر در طول هفت روز اخیر خبر داده اند که به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت تا اندازه ای ‌می تواند به علت مسافرت‌های جدید باشد.
در جنوب شرق آسیا دو منطقه که بیشترین آلودگی را دارند، با افزایش چهار درصدی موارد مرگ و میر در هفته گذشته مواجه بودند. هند با ثبت 445 هزار مورد ابتلای جدید در هفته گذشته، همچنان آلوده‌ترین کشور منطقه سازمان جهانی بهداشت در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود.
موارد ابتلای جدید در شرق مدیترانه نیز چهار درصد افزایش داشته است، اما شمار موارد مرگ و میر پنج درصد کاهش یافته و ثبت منطقه را به عنوان ششمین منطقه که کاهش هفتگی متوالی داشته، امکان پذیر کرده است.
بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در اروپا که افزایش موارد جدید در هفته‌های اخیر در آنجا متوقف نمی‌شود، آهنگ ابتلا به میزان اندکی کاهش یافته و در هفته گذشته به مثبت یک رسیده است.
کاهش موارد جدید مرگ و میر در اروپا ادامه دارد (منفی 12 درصد). با وجود این، سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان می‌کند همه کشور‌های اروپایی چنین کاهشی را ثبت نکرده اند، اسپانیا حتی جهش هفتگی 200 درصدی موارد مرگ و میر را ثبت کرده است.

تلفات کرونا در آمریکا از مرز 178 هزار نفر گذشت
طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ یکهزار و 229 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 178 هزار و 477 نفر رسید.
دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که در 24 ساعت گذشته، یکهزار و 229 مورد جدید بر اثر ابتلا به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع تلفات این ویروس ناشناخته در این کشور به 178 هزار و 477 نفر برسد.
از طرف دیگر، این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته، با ابتلای 37 هزار و 829 مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس «کووید-19» در ایالات متحده به پنج میلیون و 777 هزار و 393 نفر رسید.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با یک روز قبل، افزایش بیش از دو برابری داشته است و تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور کاهش نسبی داشته است.
ثبت بیش از 1200 قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا از مرز 178 هزار نفر عبور کرد
با این حال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و 955 هزار و 728 نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور 182 هزار و 404 نفر گزارش کرده است.
ایالت کالیفرنیا با 682 هزار و 85 مورد ابتلا و 12 هزار و 407 مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می شود.
طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون 23 میلیون و 821 هزار و 321 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان 818 هزار و 157 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 15 میلیون و 489 هزار و 563 نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و 669 هزار و 995 مورد ابتلا و 116 هزار و 580 مورد فوتی و هند با سه میلیون و 167 هزار و 323 مورد ابتلا و 58 هزار و 390 مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرا گرفته‌اند.

شمار مبتلایان در شیلی از مرز 400 هزار مورد تایید شده گذشت
شمار مبتلایان در شیلی از مرز 400 هزار مورد تایید شده گذشت، اما روند شیوع بیماری در این کشور پس از اوج گرفتن در ماه ژوئن و ژوئیه به ثبات رسیده است. همچنان در این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه اجرا می‌شود، مرز‌ها بسته اند و دانش آموزان هم به کلاس‌های درس بازنگشته اند.
پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا از به کارگیری نیرو‌های نظامی برای ردیابی موارد آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد دو هزار نظامی به این منظور به مناطق آلوده اعزام می‌شوند.
 
کرونا در اروپا
طبق آمار اداره بهداشت فرانسه بیش از سه هزار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر در فرانسه ثبت شده است.
اداره بهداشت عمومی سوئد اعلام کرد کیت‌های معیوب آزمایش کووید 19 موجب مثبت شدن اشتباه 3 هزار و 700 آزمایش کرونا شد. این اشتباه در دو آزمایشگاه در جریان کنترل کیفی مشخص شد. کیت‌های آزمایش PCR توسط شرکت بی جی آی ژنومیک در چین ساخته و در سراسر جهان توزیع شد.
دولت آلمان هم در سه ماهه نخست سال 2020 با کسری بودجه رو به رو شد که از هشت سال پیش در این کشور بی سابقه بود. این کسری 51.6 میلیارد یورویی برابر با 3.2 درصد تولید ناخالص داخلی آلمان است که از استاندارد‌های اروپایی با محدودیت کسری بودجه 3 درصدی فراتر است. تولید ناخالص داخلی آلماند ر سه ماهه دوم سال 2020 هم 9.7 درصد کاهش یافت.
 
افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس
منحنی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس دوباره در حال اوج گیری است. پس از شهر‌های لستر، منچستر، اولدهام و چند منطقه دیگر، برخی محدودیت‌های کرونایی به بیرمنگام دومین شهر انگلیس هم بازگشته است.
تازه‌ترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد دستکم 6500 نفر از کادر درمانی و مراقبتی در انگلیس در محل کار به کرونا مبتلا شده و تاکنون ده‌ها نفر از آن‌ها نیز جان باخته اند.
در 24 ساعت گذشته در انگلیس یکهزار و 184 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این ویروس به 327 هزار و 798 نفر رسید.
وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی در انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در 24 ساعت گذشته، 16 نفر دیگر در این کشور، قربانی ویروس کرونا شدند و شمار جان باختگان از کووید 19 در این کشور تاکنون به 41 هزار و 449 نفر رسید.
براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در 24 ساعت گذشته همچنین یکهزار و 184 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این ویروس به 327 هزار و 798 نفر رسید.
دولت انگلیس از چند هفته پیش فقط افرادی را که تا 28 روز پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا، عمرشان به پایان برسد، قربانی ویروس کرونا اعلام می‌کند.
روزنامه دیلی مرور به نقل از اطلاعیه مرکز ملی آمار انگلیس نوشت: امسال تاکنون 52 هزار و 26 نفر در انگلیس و ولز، به علت ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که با افزودن آمار جان باختگان از این همه گیری در مناطق اسکاتلند، ایرلند شمالی، مجموع قربانیان بحران کرونا در این کشور به 55 هزار و 77 نفر می‌رسد.
با وجود کاهش بیش از پنچ هزار نفری آمار جان باختگان از کرونا در انگلیس این کشور همچنان دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست.

15 مورد جدید ابتلای جدید در چین
مقامات بهداشت و درمان چین روز چهارشنبه اعلام کردند ظرف 24 ساعت گذشته 15 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد همه موارد جدید ابتلا مربوط به کسانی است که به تازگی وارد این کشور شده اند.
 
درخواست مقامات کره جنوبی از پزشکان برای پایان اعتصاب
مقامات کره جنوبی از پزشکان سئول، پایتخت این کشور که از سه روز پیش اعتصاب خود را آغاز کرده اند، خواست به کار خود بازگردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پزشکان پایتخت کره جنوبی در اعتراض به پیشنهاد‌های دولت از جمله افزایش شمار پزشکان در بخش مربوط به کرونا از سه روز پیش اعتصاب کرده اند.
این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی با افزایش شیوع ویروس کرونا مواجه شده است.
مقامات بهداشت و درمان کره جنوبی اعلام کرده اند طی 24 ساعت گذشته 320 مورد جدید ابتلا به «کووید-19» در این کشور به ثبت رسیده است.
از بیش از یک هفته پیش، دست کم روزانه حدود 100 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش می‌شود.
بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، به علت اعتصاب امروز انترن ها، پنج بیمارستان بزرگ کره جنوبی ساعات خدمات خود را کاهش داده اند و عمل‌های جراحی که از پیش برنامه ریزی شده بود، به تعویق انداختند. قرار است چند هزار پزشک در این اعتصاب شرکت کنند.
وزیر بهداشت کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «دولت اکنون چاره دیگری جز اتخاذ تدابیر قانونی لازم برای آنکه جان و امنیت شهروندان به خطر نیفتد، ندارد.»
دولت کره جنوبی از بیم بحران‌های سلامتی جدید، در نظر دارد شمار دانشجویان پزشکی را طی 10 سال آینده چهار هزار نفر افزایش دهد. اما دانشجویان معتقدند که این طرح موجب خواهد شد بخشی را که هم اکنون به شدت رقابتی است، بیهوده تحت الشعاع قرار دهد و به جای آن می‌توان این بودجه را برای افزایش حقوق انترن‌های فعلی و ترغیب آن‌ها برای ترک سئول و رفتن به مناطق روستایی که با کمبود کادر پزشکی مواجه هستند، اختصاص داد.

افزایش مبتلایان کرونا در سوریه به 2356 نفر
وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد با شناسایی 72 مورد جدید، آمار بیماران کرونایی در این کشور به دو هزار و 365 بیمار رسید.
وزارت بهداشت سوریه در بیانیه سه شنبه شب خود افزود: در 24 ساعت گدشته 14 نفر بهبود یافتند و در مجموع 533 نفر از ویروس کووید - 19 رهایی یافتند. همچنین تا به امروز 95 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند.
وزارت بهداشت سوریه همچنین خبر داد یک مادر باردار پس از یک ماه بستری در بیمارستان شهر ساحلی بانیاس از ویروس کرونا نجات یافت و از بیمارستان ترخیص شد‌.

افزایش دوباره آمار روزانه ابتلا به کرونا در مصر

آمار روزانه ابتلا به کرونا در مصر برای سومین روز متوالی افزایش یافت.
سخنگوی وزارت بهداشت مصر از آلودگی 141 نفر در شبانه روز گذشته به کووید-19 و فوت 18 نفر از مبتلایان خبر داد.
خالد مجاهد اعلام کرد آمار مبتلایان کووید -19 تا بعدازظهر سه شنبه به 97 هزار و 619 نفر افزایش یافت.
مجاهد گفت: تاکنون 5 هزار و 298 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و 67 هزار و 717 نفر نیز بهبود یافتند.
بر اساس آمار وزارت بهداشت مصر میزان بهبودی از ویروس کرونا به 67.7% افزایش یافت و میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز به 5.4% از تعداد کل مبتلایان رسید.



نظر شما