شناسهٔ خبر: 4224570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرخبر | لینک خبر

فاجعه ای خونین در روز جشن پایان تحصیلی

«امروز باید روز جشن پایان سال تحصیلی باشد ولی در عوض، روز فاجعه و ضایعه است».

صاحب‌خبر -

 یک مرد مسلح پس از حمله به دانشگاهی در سیاتل آمریکا یک تن را کشت و سه تن دیگر را زخمی کرد.

 

این حادثه روز گذشته (پنج‌شنبه) در شهر سیاتل واقع در شمال غرب آمریکا رخ داد. فرد مهاجم در نهایت با تلاش یکی از دانشجویان عضو نیروهای امنیتی دانشگاه متوقف و به دست چند افسر پلیس دستگیر شد.

 

دانشگاه «سیاتل پسیفیک»، محل تیراندازی، یک دانشگاه خصوصی کوچک با چهار هزار دانشجو است. پلیس سیاتل گفت: این مرد مسلح به تنهایی وارد سالن «اوتو میلر» که یکی از ساختمان‌های مهندسی در دانشگاه «سیاتل پاسیفیک» است وارد شد و به سوی افراد داخل ساختمان آتش گشود. فرد مسلح در سالن دانشکده علوم این دانشگاه تیراندازی کرد.

 

قربانی تیراندازی اخیر، یک مرد 20 ساله بود که در قسمت بالا تنه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و در مسیر بیمارستان جان باخت. یک زن تقریبا 20 ساله نیز که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در «شرایط وخیم» بسر می‌برد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

 

دو مرد جوان دیگر نیز در این تیراندازی زخمی شدند. پلیس سیاتل در تلاش برای کشف جزئیات بیشتر درباره این حادثه و انگیزه این اقدام است.


پل مک دوناگ معاون رئیس پلیس سیاتل اعلام کرد عامل تیراندازی، یک مرد سفیدپوست 26 ساله بود. اد موری، شهردار سیاتل از اینکه این شهر مجددا قربانی خشونت با استفاده از سلاح در آمریکا شده است، ابراز خشم کرد. وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «امروز باید روز جشن پایان سال تحصیلی باشد ولی در عوض، روز فاجعه و ضایعه است». وی افزود: «یک بار دیگر، همه‌گیری خشونت سلاح گریبانگیر سیاتل شده است؛ همه گیری که گریبان این ملت را گرفته است».


کمتر از دو هفته قبل، یک جوان 22 ساله که ظاهرا مشکل روانی داشت، در سانتا باربارا واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا، شش نفر را کشت و سپس خودکشی کرد. تیراندازی در دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا در سال‌های اخیر به امری عادی تبدیل شده است.

جام

نظر شما