شناسهٔ خبر: 42218783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رؤسای قوای قضائیه و مقننه درگذشت مرحوم حسینیان را تسلیت گفتند

حوزه/ رؤسای قوای قضائیه و مقننه در پیام های جداگانه ای، درگذشت حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیام های جداگانه ای، درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله حسینیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

متن پیام رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

انالله انا الیه راجعون

خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان، در ایام عزای سید و سالار شهیدان عالم، داغی مضاعف بر جان دوستان این یار صدیق حضرت امام رحمت الله علیه و رهبری معظم انقلاب نشاند.

این روحانی شجاع و آزاده، عمر پر برکت خود را از عنفوان جوانی تا آخرین ساعات زندگی، وقف خدمت به مسیر نورانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل کرد. مرحوم حسینیان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، در کسوت قاضی و حاکم شرع، در کسوت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و در مقام یک مورخ برجسته تاریخ انقلاب و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تمام تلاش خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی، توسعه نگاه انقلابی و ثبت و ضبط گنجینه‎های تاریخی این انقلاب مصروف کرد و هرگز از مسیر حق و آزادگی منحرف و منصرف نشد.

اینجانب مصیبت درگذشت این همکار قدیمی دستگاه قضا را به خانواده محترم، همسنگران و همکاران ایشان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تسلیت گفته و از خداوند متعال حشر با صاحب این ایام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و صبر برای بازماندگان را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضاییه

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم
 انا لله و انا الیه راجعون 

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای روح‌الله حسینیان رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده ادوار هشتم
و نهم مجلس شورای اسلامی موجب تاسف و تاثر گردید .

ایشان به عنوان یک روحانی عالم و محققی توانمند و وارسته در طول سال‌های پس از انقلاب در مناصب و مسئولیت های متعدد بویژه حوزه  قضایی فعالیت شایانی داشتند که این اقدامات خالصانه همواره مانند خاری در چشم دشمنان انقلاب و منافقان کوردل بود و مواضع اصولی و صریح ایشان در حمایت و حراست از ارزشهای نظام و انقلاب و مبارزه با نفاق همواره مورد توجه و زبانزد همگان بود .

اینجانب ضمن عرض تسلیت به همکاران و دوستداران ،خانواده گرانقدر و وابستگان محترم برای روح بلند ایشان که در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام به جوار رحمت الهی پیوست  رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم .

محمدباقر قالیباف 
رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر شما