شناسهٔ خبر: 42216934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

بهره برداری از طرح‌های ارتباطی در شهرستان دشتی

مدیر كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در نشست با استاندار بوشهر از بهره برداری سه سایت تلفن همراه با ایجاد پوشش نسل سوم اینترنت در سه روستای شهرستان دشتی خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش نما،علی سملیان، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در نشست افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت از راه اندازی سه سایت تلفن همراه با ایجاد پوشش ارتباطی صوت و نسل سوم اینترنت در سه روستای شهرستان دشتی خبر داد و گفت: این سایت‌ها در روستا‌های کاردانه، حناشور و سهو از توابع شهرستان دشتی اجرا شدند که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم به صورت کامل در هفته دولت بهره برداری از این سایت‌ها را آغاز کنیم.

او افزود: برای افتتاح سه سایت ارتباطی در شهرستان دشتی، اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) سرمایه گذاری شد و با اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات امکان استفاده ساکنین این روستا‌ها از جدیدترین خدمات دولت الکترونیک، خدمات آموزش مجازی و خدمات سلامت فراهم و همچنین موجب اشتغال زایی و بهبود کیفیت کسب و کار‌های روستایی می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد از روستا‌های مورد تعهد بالای بیست خانوار استان بوشهر تحت پوشش ارتباطی هستند عنوان کرد: اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقای ارتباطات روستایی در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت اجتماعی در این مناطق است.

سملیان ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید به صورت مجازی نیاز خانواده‌ها به اینترنت پرسرعت برای استفاده از محتوای آموزشی بیشتر از همیشه به نظر می‌رسد.
او بیان کرد: با افزایش چند برابری استفاده مردم استان از اینترنت در این ایام، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تمام ظرفیت و تلاش خود را برای پایداری ارتباط در شهر‌ها و روستا‌ها به کار گرفته است.


برنا

نظر شما