شناسهٔ خبر: 42202613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سفر نوبخت:

اصلاح شاخص های بودجه ای استان قزوین کلید خورد

قزوین- در سفر معاون رئیس جمهور به استان قزوین ضمن تصویب ۶۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تسریع در هشت طرح مهم و انتقال آب طالقان به آبیک، موضوع اصلاح شاخص های بودجه استان هم کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اقتصاد مقاومتی و شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین دوشنبه شب با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تابش رئیس بنیاد مسکن، بختیاری رئیس کمیته امداد، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

محمد باقر نوبخت در این نشست اظهار داشت: سفر به استان قزوین با طرح موضوعات و مشکلات مختلف موجب شد تصمیمات خوبی برای توسعه استان اتخاذ کنیم که مصوبات را اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: مصوبات سفر را در دو سرفصل تعریف کرده‌ایم که در بخش اول کمک به طرح‌هایی است که تا پایان امسال تکمیل شده و آماده بهره برداری می‌شود و سرفصل دوم طرح‌هایی که اتمام آنها تا پایان مأموریت دولت خواهد بود.

۶۹۵ میلیارد تومان مصوبات سفر نوبخت به قزوین

نوبخت اظهار داشت: برای تکمیل جاده قزوین به الموت در مسیر ۶۲ کیلومتری اعتبار مورد نیاز را از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌کنیم تا این مسیر تا پایان امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ۶۸ کیلومتر خط دوم راه آهن قزوین به زنجان و احداث اختمان دادسرای قزوین، تکمیل سد نهب و آبرسانی از سد طالقان در ردیف شش طرحی است که تا پایان امسال می‌تواند تکمیل شود و ما اعتبار مورد نیاز را تأمین می‌کنیم.

نوبخت اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد بالاخانلو پیش بینی کرده‌ایم و امیدواریم در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: برای انتقال آب از سد طالقان به قزوین و آبیک هم که از مطالبات مهم مردم منطقه است همراهی خواهیم کرد و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آن را تأمین می‌کنیم تا آب شرب شهر آبیک امسال اجرایی شود.

وی در خصوص احداث تصفیه خانه در شهرهای استان هم گفت: تصفیه خانه شهرهای شال و آبگرم با اختصاص ۶۹۵ میلیون تومان تکمیل می‌شود.

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین تسریع می‌شود

نوبخت گفت: برای کمک به تسریع در ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین که حدود ۵ سال تکمیل آن طول می‌کشد آمادگی داریم با قرارگاه خاتم تفاهم نامه امضا کنیم تا به نتیجه مناسبی برای تسریع در کار برسیم.

۱۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی دولت خانه صفوی

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای تملک و آزاد سازی اراضی محدوده دولت خانه صفوی ۱۰ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد.

وی در ادامه در خصوص طرح‌های مرتبط با جهش تولید هم گفت: مصوبه دیگر ما کمک به اجرای ۴۵ طرح ویژه جهش تولید در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و شرکت‌های دانش بنیان است که برای این پروژه‌ها ۱,۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری از محل منابع دولتی و غیر دولتی صورت خواهد گرفت.

نوبخت اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها ۱۲ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان تولید خواهیم داشت که بیش از ۵ هزار و ۱۳۵ شغل ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در مجموع ۶۹۵ میلیارد تومان برای اجرای ۸ طرح عمرانی که شش طرح آن در اسفند ماه و دو طرح در سال آینده افتتاح می‌شود.

نوبخت افزود: در سفر قبل ۴۱ مصوبه با ۹۱۹ میلیارد تومان تعهد شده بود که ۱,۰۲۷ میلیارد تومان پرداخت کردیم چون هزینه‌ها افزایش یافت.

شاخص‌های بودجه استان قزوین را اصلاح می‌کنیم

خبر خوش نوبخت اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای بود که در این زمینه اظهار داشت: نمایندگان و استاندار قزوین مدتهاست از جایگاه پایین اعتباری این استان گلایه دارند که ما نیز یک تیم ویژه برای بررسی دقیق موضوع و بازبینی در شاخص‌های بودجه‌ای و اصلاح آن تعیین کرده‌ایم که نمایندگان هم در این نشست‌های حضور یافته و دیدگاه‌های خود را مطرح خواهند کرد.

وی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ را با اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای استان قزوین تنظیم خواهیم کرد و این خبر می‌تواند مردم و مدیران استان را راضی کند.

نوبخت یادآور شد: برای روکش راه‌های آسفالت روستایی استان هم ارزیابی مجددی خواهیم داشت و برای نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی تصمیم خواهیم گرفت.

در این جلسه تفاهم نامه ساخت دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، نصب ۴۰۰ دستگاه پنل خورشیدی در منازل محرومان روستایی و توسعه پوشش تلویزیونی، امضا شد.
 

نظر شما