شناسهٔ خبر: 42202533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نیروگاه‌ سیکل ‌ترکیبی غرب کارون بهره‌‌برداری شد

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین‌کننده برق چند میدان نفتی خوزستان دیروز با دستور رئیس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا‌، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که دو مرحله گازی آن با ۳۰۰ مگاوات برق بهره‌برداری شد و واحد بخار این نیروگاه با تولید حدود ۲۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث است.
به گفته سرپرست طرح احداث نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی، هم‌اکنون برق تولیدی این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، در میادین نفتی غرب کارون از جمله یادآوران، آزادگان شمالی و تلمبه‌خانه غرب کارون استفاده می‌شود.
نیما ربیعی‌، با بیان اینکه برای بهره‌برداری از نیروگاه غرب کارون ۳۱۵ میلیون یورو برآورد شده است افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌، تولید برق پایدار تضمین شده است.
وی بیان کرد: این پروژه در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب اهواز و در جنوب میدان نفتی جفیر واقع شده است. شرکت تولید برق غرب کارون مپنا، متولی ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه مرکزی غرب کارون است که جزو نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۹۲ مگاوات محسوب می‌شود.
طرح احداث نیروگاه غرب کارون در قالب قرارداد تبدیل انرژی و خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان سرمایه‌پذیر و شرکت گروه مپنا به عنوان مجری عملیاتی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما