شناسهٔ خبر: 42195342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو: آمریکا وعده حفظ برتری نظامی اسرائیل را داده/ تحریم‌های علیه ایران باید ادامه یابد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که توافق اخیر این رژیم و امارات برای عادی سازی روابط دو جانبه، دوره جدیدی را در منطقه آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه های خبری جهان عرب، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ظهر  امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در شهر تل آویو، از وی و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور برای تلاش های خود در راستای «حفاظت از امنیت اسرائیل» قدردانی کرد.

نتانیاهو در رابطه با توافق اخیر میان رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی سازی روابط دو جانبه نیز مدعی شد: این توافق یک دوره جدید را در منطقه آغاز می کند و به زودی اخبار مسرت بخشی در این زمینه خواهیم شنید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ادعای این که توافق عادی سازی روابط با امارات تاریخی و یک گام مهم است، به ثبات در منطقه کمک می کند و هم پیمانی میانه روها علیه افراط گراها به شمار می آید، اظهار داشت: احتمال دارد کشورهای دیگری در منطقه نیز به فرآیند صلح با ما بپیوندند.

نتانیاهو ضمن اعلام این که عادی سازی روابط با امارات هیچ گونه ارتباطی با پذیرش قراردادهای تسلیحاتی این کشور ندارد، تاکید کرد که پمپئو به وی وعده اقدام آمریکا در راستای حفاظت از برتری نظامی این رژیم را داده و تل آویو نیز به پشتیبانی واشنگتن از «امنیت و برتری نظامی اسرائیل» اطمینان دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ادعای این که توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی کاملا شکست خورده و تهران برای بر هم زدن امنیت منطقه و دستیابی به تسلیحات برای پشتیبانی از گروه های افراط گرا تلاش می کند، ادامه تحریم های علیه جمهوری اسلامی را ضروری دانست.

نتانیاهو ضمن قدردانی از آن چه «تعامل آمریکا با تهدیدهای ایران» خواند، از اجرای مکانیسم ماشه (Snapback) برای بازگشت خود‌ به خود تحریم های بین المللی علیه ایران نیز به عنوان یک گام مهم نام برد.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا در آغاز سفر رسمی خود به خاور میانه برای گفت و گو درباره عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات و نفوذ ایران در منطقه، وارد سرزمین های اشغالی شده و قرار است پس از آن نیز به ترتیب راهی سودان، بحرین و امارات شود.

نظر شما