شناسهٔ خبر: 4219308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

احمدی خبر داد:

دوربین های نظارتی نحوه امداد رسانی در خراسان رضوی نظارت می کنند

مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی گفت: روند امداد رسانی و عملیات های منجر به نجات حادثه دیدگان از طریق دوربین های نظارتی ایجاد شده در محور های استان تحت نظارت قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی احمدی در گفتگو با مهر بیان کرد: امکان نظارت تصویری محورهای مواصلاتی خراسان رضوی از طریق دوربین‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد سوانح جاده‌ای استان از طریق دوربین های نصب شده قابل رویت و رصد است ادامه داد: این دوربین ها با ارسال تصاویر با کیفیت مناسب امکان هدایت و ارایه خدمات مطلوب را از طریق مرکز فرماندهی میسر می کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴۸ تصویر از جاده‌های استان و ۵ تصویر از راه‌های حاشیه شهر مشهد قابل رویت است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و نقش این دوربین‌ها در ارائه خدمات امدادی گفت: در صورت بروز ترافیک سنگین در برخی محورها می‌توان با استفاده از این تصاویر، مسیر مناسب‌تری را برای ارائه خدمات سریع و بهینه انتخاب کرد و  از سوی دیگر با اعلام بروز حادثه به مرکز فرماندهی می‌توان محل حادثه را بهتر و سریعتر شناسایی کرد.

حضور ۱۸۰ امدادگر در مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری

وی همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری بیان کرد: تعداد ۱۸۰ امدادگر به همراه ۴ دستگاه آمبولانس به صورت آماده باش امروز مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری را برای ارایه خدمات لازم پوشش می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی استقرار یک پایگاه هوایی، تعداد ۱۷ خیمه نماز، ۱۲ نمایشگاه فرهنگی، ۵۰ پایگاه سحاب در طول ایام نوروز را از جمله خدمات و تمهیدات اندیشیده شده برای ارایه خدمت به مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری همراه مسافران و زائران نوروزی است ادامه داد: در طول این مدت علاوه بر ارایه خدمات درمانی و بهداشتی سایر خدمات مشاوره ای و فرهنگی نیز به گردشگران ارایه می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما