شناسهٔ خبر: 42145933 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز 1 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 28 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 707 نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید19 در کشور به 356 هزار و 792 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 126 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 20 هزار و 502 نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 307 هزار و 702 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی گفت: 3850 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تاکنون 3 میلیون و 11 هزار و 310 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری با اشاره به استانهای در شرایط هشدار نیز گفت:همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با اشاره به اول شهریورماه که به پاس بزرگداشت شیخ‌‌الرئیس ابوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شده است، ضمن ادای احترام به شهدای مدافع سلامت کشور، فرا رسیدن این روز را به جامعه پزشکی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در کشور، خدمتگزاران عرصه سلامت کشور از جمله پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، کارکنان آزمایشگاه، نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌‌ای، دستیاران تخصصی، دانشجویان پزشکی، کارورزان و کلیه پرسنل بهداشت و درمان همچون رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا پا به میدان نهادند و با جان فشانی‌‌ها و رشادت‌‌های خویش جلوه‌‌های عشق و ایمان را به نمایش درآوردند. 

وی ادامه داد: بسیاری از این عزیزان در این مسیر دشوار به بیماری مبتلا شدند و متأسفانه عده‌‌ای از آنان در راه التیام بخشی بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. مطمئناً نام این عزیزان به عنوان شهدای عرصه سلامت، در گنجینه افتخارات این مرز و بوم ثبت خواهد شد. امیدواریم مردم عزیزمان با پایبندی به رعایت اصول بهداشتی قدردان تلاش و زحمات جامعه پزشکی باشند و با همدلی و همراهی مردم به مدد الهی شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری باشیم.

لاری در پایان با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، از کلیه شاگردان و شیفتگان مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کرد مراسم عزاداری را بر اساس دستورالعمل مصوب برگزار کنند تا شاهد الگویی بی بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی در سراسر کشور باشیم. 

آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای 23.1 میلیون نفر در جهان + جدول تغییرات

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما