شناسهٔ خبر: 42138270 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارش در نواحي شمالي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس هواشناسی: امروز منتظر بارش در نواحی شمالی کشور هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده افزود: امروز ورود سامانه بارشی را در نواحی شمالی کشور داریم و در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و گیلان بارش‌ها شروع می‌شود.
وی گفت: این در حالی است که پیش بینی می‌شود برای یکشنبه و دوشنبه نیز کل سواحل دریای خزر درگیر بارش باشند و برای یکشنبه نیز بارش‌ها به تدریج به خراسان شمالی می‌رسد.
سرکرده افزود: شدت بارش‌ها در استان گیلان همچنین استان اردبیل بیشتر است؛ بنابراین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را در این دو استان پیش رو خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی گفت: برای نواحی جنوب شرق کشور نیز طی یکی دو روز آینده رگبار و رعد و برق را در ساعات بعد از ظهر پیش رو داریم رگبار ور عد و برق و وزش باد شدید موقتی در جنوب سیستان و بلوچستان، نواحی جنوبی استان کرمان، ارتفاعات استان هرمزگان و همچنین نواحی شرقی این استان و نواحی شرقی فارس پیش رو خواهد بود.
وی افزود: طی امروز و فردا در خراسان شمالی، رضوی، سمنان، جنوب تهران، استان اصفهان، یزد، کرمان، مرکزی و قم نیز وزش باد پیش رو است که منجر به تولید گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: آب‌های شمالی و جنوبی کشور با توجه به وزش باد مواج است به ویژه که دریای خزر از امروز مواج خواهد بود و ارتفاع موج به دو متر می‌رسد.
وی افزود: با ورود سامانه بارشی به نواحی شمالی کشور پنج درجه کاهش دما را پیش رو داریم که از امروز تا دوشنبه اتفاق می‌افتد البته دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، استان البرز، قزوین، زنجان بین سه تا چهار درجه کاهش دما اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سرکرده افزود: آسمان تهران امروز صاف و در دما در گرمترین ساعات به 37 درجه خواهد رسید.

نظر شما