شناسهٔ خبر: 42129017 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پیکان قهرمان یک چهارم پایانی لیگ برتر است

ویسی: هنوز آدرنالین خونم پایین نیامده است

عبدالله ویسی یک ماموریت غیرممکن را به سرانجام رساند تا تیمش با فرار از موقعیت سقوط، جشن بقا بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی پیکان بعد از شکست مقابل پرسپولیس مدعی شد که تیمش برای بقا همچنان خواهد جنگید و در شرایطی که با توجه به قرعه و جایگاه این تیم، کمتر کسی تصور فرار آنها از سقوط را داشت، این مهم را به سرانجام رساندند.

 

ویسی درباره این اتفاق بزرگ اینطور می‌گوید: تغییر دادن شرایط یک تیم فوتبال راحت نیست و صادقانه باید بگویم تعطیلاتی که بابت شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی مسابقات شد به مجموعه تیم ما کمک شایانی کرد. هشت بازی تدارکاتی برگزار کردیم در واقع پشت تک تک این بازی‌های تدارکاتی یک فلسفه وجود داشت. ما نیاز به ایجاد تغییرات استراتژیک تیمی و یک تحول روحی در تیم داشتیم.

وی ادامه داد: با شروع مسابقات در اولین بازی برابر پرسپولیس بازنده شدیم که نیازی به شرح واقعه و توجیه وجود ندارد ولی پس از آن تیم پیکان در هیچ مسابقه‌ای نباخت. چند روز بعد ذوب آهن را با چهار گل در اصفهان شکست دادیم، گل گهر را بردیم، مقابل سایپا و پارس جنوبی در حالی به تساوی رسیدیم که شایسته پیروزی بودیم. برابر تیم مدعی تراکتور در تبریز به تساوی رسیدیم ولی همان جا هم پیکان سیمای یک تیم برتر و برنده را داشت. سپس مقابل صنعت نفت به پیروزی رسیدیم با استقلال در ورزشگاه آزادی به تساوی رضایت دادیم و در مسابقه‌ای بسیار حساس برابر تیمی نظیر سپاهان به تساوی رسیدیم. این حریف پرمهره برای پیروزی جهت کسب سهمیه آسیایی با تمام توانش مقابل پیکان بازی کرد اما زورش  به ما نرسید. پیکان در این چند هفته برای هر مسابقه چند غایب داشت ولی تک تک بچه‌های تیم از آنهایی که تجربه داشتند تا جوانانی که برای اولین بار در لیگ برتر به میدان می‌رفتند با جان و دل بازی کردند. تک تک سلول‌های بدن آنها به دنبال موفقیت بود به نظر من پیکان در این هفته‌های آخر مثل قهرمان بازی کرد و قهرمان یک چهارم پایانی لیگ بود و استحقاق چنین تیمی موفقیت و تحسین است.

 

ویسی با قدردانی از زحمات کادرفنی سابق این تیم نیز گفت: بعد از بازی در رختکن هم گفتم قدردان حسین آقای فرکی هستم. ایشان از نظر فنی و اخلاقی تیم خوبی را بسته بود ولی به دلایلی که در فوتبال بارها تکرار شده نتوانستند به آنچه مدنظرشان بود برسند و ما سعی کردیم کار نیمه‌تمام پیکان را تمام کنیم. خوشحالم لیگ نوزدهم برای من و مجموعه باشگاه پیکان پایان شیرینی داشت. آرزو می‌کنم برای فصل آینده چه بنده در خدمت تیم پیکان باشم و چه نباشم این تیم مدعی کسب سهمیه آسیایی باشد چون از زیرساخت‌های خوبی برخوردار است .

سرمربی پیکان با اشاره به پایان قراردادش با این تیم گفت: قراردادم به اتمام رسیده ولی هنوز خودم را عضوی از خانواده این باشگاه بزرگ و مجموعه ایران‌خودرو می‌دانم. اولویت من باشگاه پیکان است ولی در فوتبال حرفه‌ای نمی‌تواند احساسی تصمیم‌گیری و رفتار کرد. اگر ماندنی شدم که مطابق اصولم با تمام توان کارم را انجام می‌دهم و اگر قسمت نبود این همکاری ادامه پیدا کند برای این تیم بهترین‌ها را آرزو می کنم و به‌عنوان یک مربی به فعالیتم در سنگر دیگری ادامه می‌دهم. ساعت‌ها از خاتمه  بازی می‌گذرد ولی هنوز آدرنالین از بدنم دفع نشده و نتوانسته‌ام ریکاوری شوم.

نظر شما