شناسهٔ خبر: 42099118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عادی سازی روابط با اسرائیل توافق برای درگیری‌های بیشتر در منطقه است

خبرگزاری ایرنا خبرگزاری ایرنا / خبرگزاری ایرنا

تعدادی از نهاد‌ها و گروه‌های مدنی فعال در کشور‌های عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا

صاحب‌خبر -
این نهاد‌های مدنی در بیانیه مشترک خود با عنوان" مقاومت در برابرعادی سازی روابط با اسرائیل" از تمام کشورها، جامع جهانی و سازمان ملل خواستند که اقدامات و مواضع در مورد عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را به طور عملی رد کرده و در برار آن مقاومت کنند.

بخشی از مفاد بیانیه مشترک " ائتلاف مردم آسه آن برای فلسطین، دبیرخانه فلسطینی مالزی، اتحادیه عدالت و اقدامات بشردوستانه کامبوج، انجمن رفاه اجتماعی آراکان جنوبی میانمار و کارگروه الاقصی اندونزی" به شرح ذیل است:

" - ما، جوامع مدنی آسه آن، جلسه‌ای را تشکیل دادیم تا مواضع خود را در مورد توافق اخیر بین امارات و اسرائیل اعلام کنیم.
- می‌دانیم که امارات متحده عربی در تمام این سال‌ها سرگرم مقدمات عادی سازی روابط با اسرائیل بوده است.

- از همه رهبران مسلمان و جوامع مدنی می‌خواهیم تا معاهده عادی سازی را رد کنند. ما همچنین خواستار آن هستیم که مقاومت جدی در برابر این توافق شود.

- این توافق نامه در واقع بخشی از معامله قرن است که توسط دولت ترامپ به عنوان طرحی برای کنترل همه کشور‌های عربی درمسیر منافع اسرائیل تنظیم شده است.

- این توافق تهاجم دائم به فلسطینیان را مشروعیت می‌بخشد، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را شدت می‌دهد و اتحاد اسرائیل با خودکامه‌های عرب را تقویت می‌کند.

- از نظرما این یک "توافق جنگ" و ایجاد درگیری‌های بیشتر در منطقه است.

- ادعای امارات برای نزدیک شدن به اسرائیل به بهانه متوقف کردن روند الحاق کرانه باختری را رد می‌کنیم. چنین ترویج صلحی در خاورمیانه یک فریب است.

- ادعا‌های امارات در مورد حمایت از فلسطین کذب بوده و توافق با اسرائیل خیانت به منافع فلسطینی هاست.

- امارات همکاری‌های بسیار و پنهانی امنیتی با اسرائیل داشته است.

- به صراحت اعلام می‌کنیم اقدام امارات محکوم است واین توافق یک "خیانت"، "تجاوز" و فروش تلاش‌ها و مبارزات مردم فلسطین برای آزادی بوده است.

- براین اعتقادیم که این توافق با هدف ایجاد یک اتحاد راهبردی سه جانبه میان آمریکا، اسرائیل و امارات انجام شده که نتیجه آن منطقه را به سوی درگیری‌های بیشتر سوق می‌دهد.

روز پنجشنبه ۲۳ مرداد، ایالات متحده، اسرائیل و امارات موافقت نامه‌ای را برای عادی سازی کامل روابط بین ابوظبی و تل آویو اعلام کردند.

این اقدام امارات، واکنش گسترده کشور‌های عربی و اسلامی و جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین را به دنبال داشت و آن را خیانت امارات به مسجد الاقصی و آرمان فلسطین خواندند.

نظر شما