شناسهٔ خبر: 42091895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روز آخر لیگ و جدال بزرگ دوم تا چهارمی

نظر سنجی: برای کدام تیم بلیت آسیایی صادر می‌کنید؟

فردا آخرین هفته لیگ نوزدهم برگزار خواهد شد و تکلیف تیم های اول تا چهارم و همچنین آخرین تیم سقوط کننده مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لیگ نوزدهم نیز به ایستگاه پایانی خود رسید و فردا از ساعت 20:45 با برگزاری 8 دیدار، پرونده این دوره از رقابت های لیگ برتر ایران نیز بسته خواهد شد.


تکلیف قهرمان لیگ که از چند هفته قبل مشخص شده است و پرسپولیس توانست برای چهارمین سال متوالی بر فراز قله فوتبال ایران بایستد ولی مبارزه بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و جنگ برای بقا در لیگ برتر، باعث شده چیزی از جذابیت های هفته پایانی کم نشود.


در جدول رده بندی، استقلال و تراکتور با کسب 50 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و از شانس زیادی برای کسب سهمیه برخوردارند. سپاهان و فولاد نیز با کسب 48 امتیاز در رده های چهارم و پنجم قرار دارند و به دنبال لغزش استقلال و تراکتور هستند. سهمیه آسیایی پرسپولیس از اکنون قطعی شده است و تیم ها به دنبال قرار گرفتن در جایگاه های دوم و سوم هستند تا بتوانند در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.


در حال حاضر تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی قرار دارند. چنانچه یکی از این سه تیم به مقام قهرمانی آن جام برسد و همزمان توانسته باشد در لیگ برتر نیز سهمیه آسیایی خود را قطعی کرده باشد، آنگاه سهمیه آخر ایران در آسیا، به تیم چهارم لیگ برتر می رسد. به همین دلیل قرار گرفتن در جایگاه چهارم لیگ نیز برای تیمها حائز اهمیت است. ولی اگر تیم نفت مسجدسلیمان عنوان قهرمانی حذفی را از آن خود کند، آنگاه این تیم می تواند به همراه 3 تیم اول لیگ برتر، راهی آسیا شود.


برنامه تیم های مدعی کسب سهمیه در هفته پایانی بدین شکل است:


شاهین – استقلال در بوشهر، فولاد تراکتور در اهواز و پیکان – سپاهان در تهران.

 

به نظر شما رتبه بندی نهایی لیگ نوزدهم چگونه خواهد بود و کدام تیم ها در جایگاه های دوم، سوم و چهارم قرار خواهند گرفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن منتشر شود.

نظر شما