شناسهٔ خبر: 42089416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان؛

احتمال شیوع موج سوم کرونا در ژاپن/ تولید انبوه واکسن کرونا در روسیه/ تلفات کرونا در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسید

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی تاکنون 22 میلیون و 309 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا،بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز، 22 میلیون و 309 هزار و 785 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 784 هزار و 380 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 15 میلیون و 53 هزار و 449 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 43 هزار و 947 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5 میلیون و 655 هزار و 974 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 175 هزار و 74 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

 تلفات کرونا در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسید
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ دستکم یکهزار و 307 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسید.
بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته، با مرگ یکهزار و 307 مورد جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 171 هزار و 799 نفر رسید.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته، دستکم 44 هزار و 222 مورد جدید در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به پنج میلیون و 481 هزار و 795 نفر افزایش یافت.
مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که آمار قربانیان ویروس «کووید-19» در آمریکا با افزایش بیش از دوبرابری روبرو بوده است و آمار مبتلایان این ویروس در این کشور نیز بیش از 10 هزار نفر افزایش داشته است.
ثبت بیش از 1300 قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسیدبا اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و 655 هزار و 974 نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور، 175 هزار و 74 نفر گزارش کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 6 میلیون و 670 هزار و 526 نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به 199 هزار و 892 نفر می‌رسد.
طبق آمار این پایگاه اطلاع‌رسانی، ایالت کالیفرنیا با 638 هزا و 140 مورد ابتلا و 11 هزار و 504 مورد فوتی کانون بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا است و فلوریدا با 579 هزار و 932 مورد ابتلا و 9 هزار و 758 مورد فوتی و تگزاس با 568 هزار و 812 مورد فوتی و 10 هزار و 678 مورد فوتی در رده دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.
نیویورک نیز که در آغاز شیوع کرونا بعنوان کانون این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شد، هم‌اکنون با 426 هزار و 571 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما با 32 هزار و 857 مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

واکسیناسیون علیه کرونا از اوایل 2021 در آلمان آغاز می‌شود
مؤسسه واکسیناسیون آلمان اعلام کرد: واکسیناسیون‌ ویروس کرونا برای برخی از گروه‌های سنی می‌تواند از اوایل سال 2021 شروع شود.
به گزارش رویترز، کلاوس سیچوتک، بیوشیمیست آلمانی و استاد بیوشیمی در دانشگاه گوته در فرانکفورت گفت: واکسیناسیون‌ ویروس کرونا می‌تواند از اوایل سال 2021 شروع شود.
رئیس تنظیم کننده واکسیناسیون آلمان گفت: برخی از گروه‌های سنی می‌توانند در اوایل سال آینده در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.
بیش از نیمی از داروهای توسعه داده شده برای ویروس کرونا در سراسر جهان در حال انجام کارآزمایی بالینی پیشرفته هستند که هر کدام ده‌ها هزار شرکت کننده دارند و قرار است ایمنی آنها برای مصرف تا نهایتا پایان سال مشخص شود.
کلاوس سیچوتک گفت: داده‌های مربوط به آزمایشات مرحله اول و فاز دوم نشان می‌دهد که برخی واکسن‌ها باعث ایجاد پاسخ ایمنی در مقابل ویروس کرونا می‌شوند.
وی گفت: اگر داده‌های آزمایشات فاز سوم نشان دهد که واکسن‌ها مؤثر و ایمن هستند، نخستین مرحله از تزریق آنها در ابتدای سال، احتمالاً با شرایط ضمیمه، تأیید می‌شوند.
سیچوتک با اشاره به گروهی که توصیه‌هایی برای استفاده از مجوزها ارائه می‌دهند، گفت: براساس اطمینان از تولیدکنندگان، نخستین دوزهای لازم برای افراد در آلمان، مطابق با اولویت‌های تعیین شده توسط کمیته واکسیناسیون در دسترس خواهد بود.
در هفته‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان افزایش یافته و داده های موسسه رابرت کچ (RKI) در مورد بیماری‌های عفونی نشان می‌دهد که تعداد موارد تائید شده ابتلا به کرونا به حدود 227 هزار مورد رسیده است

هشدار متخصصان ژاپنی به احتمال شیوع موج سوم کرونا
متخصصان بیماریهای مسری در ژاپن نسبت به موج سوم کووید 19 هشدار می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NHK ،کازوهیرو تاتتا رئیس انجمن علمی بیماریهای مسری در ژاپن ، که کنوانسیون آن از روز چهارشنبه در توکیو آغاز شد ، معتقد است که ژاپن اکنون در میان موج دوم بیماری همه گیر ویروس  کرونا قرار دارد.
در این گزارش امدهاست: "ما اکنون در وسط موج دوم قرار داریم. مهم است که از نزدیک بر روند گسترش بیشتر اوضاع نظارت کنیم. به نظر می رسد که توکیو پیک کرونا را پشت سر می گذارند ، اما لازم به نظارت است که آیا رشد جدیدی رخ خواهد داد یا نه، احتمالاً موج سوم و چهارم نیز خواهد امد. اگر چنین شود ما مجبور خواهیم شد که تحت شرایط این ویروس به زندگی عادت کنیم. " گفت.
روز گذشته ، 17 اوت ، گزارش شد که جهش D614G در فیلیپین پیدا شده است. به گفته پزشکان، این جهش در ماه ژوئن ظاهر شد، در همین زمان اثری از آن در مالزی یافت شد. برخی شواهد نشان می دهد که این نوع ویروس باید باعث بیماری شدیدتری می شود.
تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس در جهان تا صبح 18 اوت بیش از 21.8 میلیون نفر بود. این بیماری همهگیری 188 کشور را درگیر کرده است. در کل دوره بیماری همه گیر کرونا، 773 هزار و 152 مورد فوت شده است ، 13.8 میلیون نفر بهبود یافته اند.

تولید انبوه واکسن کرونا در روسیه
وزارت بهداشت روسیه، از آغاز روند تولید انبوه واکسن علیه ویروس کرونا توسط مرکز تحقیقات ملی "گامالیا" خبر داد.
مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالیا هم از تأمین واکسن مورد نیاز تمامی مردم روسیه طی 9 الی 12 ماه ابراز اطمینان کرد.
مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه"گامالیا" که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را تولید و ابراز امیدواری کرد که میزان تولید واکسن توسط این مرکز به اندازه‌ای که برای تزریق شهروندان روس لازم است، در 9 الی 12 ماه تولید شود.
 
ثبت 17 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین
کمیته بهداشت ملی چین از ثبت 17 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش  روسیا الیوم، کمیته بهداشت ملی چین امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که 17 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است که نسبت به 22 مورد ثبت شده در گذشته کاهش یافته است. 
این کمیته اعلام کرد که همه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا متعلق به افراد وارد شده از خارج است و برای سومین روز متوالی هیچ مورد ابتلای محلی ثبت نشده است. این ویروس همچنین قربانی جدیدی برجای نگذاشته است. 
چین 14 مورد ناقل ویروس کرونا بدون علامت ثبت کرده که در مقایسه با روز گذشته 3 مورد کاهش داشته است. 
شمار کلی مبتلایان قطعی در چین تا 18 آگوست 84 هزار و 888 نفر بوده و 4 هزار و 634 تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای 5500 نفر دیگر در مکزیک به ویروس کرونا
آمارهای وزارت بهداشت مکزیک نشان می‌دهد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در روز سه شنبه 5506 نفر افزایش داشته است.
به گزارش رویترز، وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد: 5506 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز سه شنبه گزارش شده است. تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس نیز 751 نفر دیگر افزایش یافته است.
افزایش تلفات کرونا در مکزیک به بیش از 56 هزار نفر/واکسن سال آینده آماده می‌شود
بر اساس این گزارش تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک به بیش از 531239 نفر و تعداد فوتی ها نیز 57774 نفر رسیده است.
البته دولت مکزیک بارها هشدار داده است که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا احتمالاً بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل از مرز 3.4 میلیون نفر گذشت
وزارت بهداشت برزیل از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به خاطر بحران شیوع ویروس کرونا خبر داده است.
به گزارش رویترز، وزارت بهداشت برزیل سه شنبه اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 47784 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و 1352 مورد فوت بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار گزارش شده است.
بر اساس این گزارش وزارت بهداشت برزیل افزود: تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از 3407354 نفر و تعداد فوتی ها نیز به 109888 نفر رسیده است.
برزیل پس از آمریکا بیشترین آسیب را از بحران شیوع ویروس کرونا در بین کشورهای جهان متحمل شده است.
کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 48 هزار و 637 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 3 میلیون و 411 هزار و 872 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 110 هزار و 19 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

پیش بینی موج دوم سخت کرونا در اسپانیا
با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا "کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات خواستار کمک های سریع آلمان به این کشور شده است. وی بر لزوم ارسال تجهیزات حفاظتی و ماسک به این کشور تاکید کرده و گفت: بخصوص المان باید کمک کند که روند تست گیری کرونا در این کشور تسریع شود.
وی درباره برخی رفتارهای غیر مسئولانه توریست های آلمانی که به اسپانیا سفر کرده اند ابرز تاسف کرده و گفت: شرایط بسیار نگران کننده است چرا که آمار مبتلایان جدید در این کشور به سرعت بالا می رود. وی پیش بینی کرد که موج دوم سنگینی از کرونا در انتظار اسپانیا است.

فرمانده نیویورک کرونا را ویروسی اروپایی نامید
فرمانده نیویورک هم کرونا را یک ویروس اروپایی نامیده است و این انتقاد را به دولت ترامپ وارد کرده که در این راستا بیشتر به چین حمله می کند و منشاء این ویروس را از این کشور می داند.

شیوع کرونا در کارخانه مواد غذایی انگلیس
بیش از 70 نفر از کارکنان یک کارخانه مواد غذایی در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند. شرکت باکاوور در شرق انگلیس در زمینه تولید غذاهای تازه تخصص دارد و حالا در معرض سیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. قرار است حالا از حدود 1600 نفر از کارکنان این شرکت تست کرونا گرفته شود. اینکه شیوع کرونا در این کارخانه مواد غذایی چگونه اتفاق افتاده است هنوز مشخص نیست.

طرح استفاده اجباری از ماسک در جمهوری چک
طرح استفاده اجباری از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و بسیاری اماکن در بسته از اول ماه سپتامبر در جمهوری چک مجددا اعمال می شود. دولت با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید و احتمال در پیش رو بدون یک پاییز سخت این قانون را اعمال کرده است.

تاثیرات مخرب کرونا بر صادرات خودروی آلمان
بحران کرونا تاثیر مخربی بر صادرات خودرو در آلمان گذاشته و در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی منجر به افت 14 درصدی صادرات خودروی این کشور شده است. بر اساس ارزیابی ها نرمال شدن شرایط این بخش همچنان زمان زیادی می برد. بر اساس اطلاعات اتحادیه صنعت VDMA در فرانکفورت بحران کرونا به صادرات تولید کنندگان خودرو در آلمان آسیب جدی وارد کرده است. بر اساس اطلاعات این اتحادیه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی صادرات در این بخش با 22.9 درصد کاهش نسبت به این دوره در سال قبل به 35.2 میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.

شیوع کرونا در بین نیروهای آلمانی مستقر در عراق
در یک عملیات ارتش آلمان در شمال عراق 6 نیروی آلمانی به کرونا مبتلا شدند. این نیروها قرار است به سرعت به کشور باز گردند. همچنین از افرادی که با این نیروها ارتباط نزدیک داشته اند تست کرونا گرفته شده است.
ارتش آلمان به عنوان بخشی از عملیات مبارزه با داعش در شمال عراق مستقر است.

شرایط سخت صنعت توریسم آلمان در دوران بحران کرونا
"توماس بارایس"، کمیسر امور گردشگری دولت فدرال آلمان هم با توجه به شرایط سخت بخش توریسم این کشور خواستار بهبود کمک های دولتی برای این بخش شده است. وی در این باره گفته است که صنعت سفر و توریسم آلمان تحت فشار شدیدی قرار دارد و همچنان باید دوران خشکسالی سخت دیگری را هم تحمل کند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا همچنان در اروپا افراد بیشتری را مبتلا می کند و تا به حال در اسپانیا 382142 نفر به کرونا مبتلا شده و 28646 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
در انگلیس هم تا به حال 319197 نفر به کرونا مبتلا شده و 41369 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 254235 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35400 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
در آلمان هم تا به حال 226686 نفر به کرونا مبتلا شده و 9296 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 219029 نفر به کرونا مبتلا شده و 30429 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند


نظر شما