شناسهٔ خبر: 42086682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

امسال محرم پر شوری خواهیم داشت/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم

رئیس‌جمهور اظهار داشت: محرم پرشوری خواهیم داشت و فضای مجازی و صداو سیما، مطبوعات، رسانه ها و همه سایت‌ها هركس به هر نوع كه می‌تواند باید این پرچم عزا را به اهتزاز در بیاورد.

صاحب‌خبر - به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه هیات دولت اظهار داشت: این درس زندگی اباعبدالله(ع) است که به ما می‌گوید خودتان را برای روزهای سختی و امتحان آماده کنید. زندگی دارای فراز و نشیب هست و هر ملت و امتی روزهای سختی پیش رو دارد و در آن روزهای سخت است که جوهره انسان ها مشخص می شود.

وی افزود:‌ ما امسال در محرم مثل همه سال ها عشقمان را به خاندان رسالت و ابی عبدالله الحسین باید نشان دهیم و مثل قرن‌ها که ملت ایران همیشه پرچم دار عزاداری ابی عبدالله الحسین بوده امسال هم همین طور خواهد بود. البته ممکن است شکل عزاداری مقداری تغییر کند و ما باید اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم و همه ما باید دستورالعمل های بهداشتی را مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از راه های عزاداری برای ما این است که در این راه و مسیر به اهداف امام حسین برسیم و اهداف امام حسین همان احترام به شریعت و دین و مناسک است و یکی از اصول دینی ما هم حفظ جان خودمان و همنوعان‌مان و جامعه و مردم است.

روحانی با بیان اینکه انشالله همه دستورالعمل های بهداشتی را مراعات می کنند اظهار داشت: محرم پر شوری خواهیم داشت و فضای مجازی و صدا و سیما و مطبوعات و رسانه ها و همه سایت ها هر کس به هر نوع که می تواند باید این پرچم عزا را به اهتزاز در بیاورد.

نظر شما