شناسهٔ خبر: 42064792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

هوک: ترامپ در دور بعد با ایران توافق می‌کند/کلینتون: آمریکا باید به توافق هسته‌ای بازگردد

برایان هوک از احتمال توافق با ایران در دوره بعدی ترامپ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، «برایان هوک» نماینده سابق آمریکا در امور ایران در مورد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مدعی شد: ایران در دوران ۴۱ ساله خود با بدترین بحران اقتصادی مواجه  شده است و گروه‌های مورد حمایت این کشور بسیار تضعیف شده‌اند. آنها پولی که قبلاً در اختیار داشتند تا برای عملیات‌های تروریستی خود صرف کنند را دیگر ندارند و این به دلیل سیاست موفق فشار حداکثری آمریکا بوده است.

هوک در ادامه گفت: ترامپ رئیس‌جمهوری است که خط قرمز‌های خود و اصول خود را اعمال می‌کند و این مسئله وظیفه و کار من به عنوان یک دیپلمات را بسیار آسان‌ می‌کند.

وی هم چنین ادعا کرد: در صورتی که ترامپ بار دیگر انتخاب شود، احتمالاً شاهد خواهیم بود که او با ایران توافق کند و در نتیجه توافق‌های صلح و رونق و شکوفایی در خاورمیانه را نیز خواهیم دید.

هیلاری کلینتون: دولت آمریکا باید به توافق هسته‌ای بازگردد

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی مطرح کرد که دولت بعدی آمریکا باید تلاش کند به توافق هسته‌ای بازگردد.

مذاکره ایران و آمریکا,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شورای آتلانتیک، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با این اندیشکده درباره توافق هسته ای گفت: دولت بعدی آمریکا باید تلاش کند دوباره به برنامه جامع اقدام عمل مشترک(برجام)  با تهران در زمان اوباما بازگردد و این ابزاری برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران و رقابت منطقه‌ای در زمینه تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

کلینتون اما اظهار کرد که او مطمئن نیست آیا مقامات ایران حاضر به از سرگیری توافق خواهند بود یا نه.

او بیان کرد که یکی از نتایج خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از توافق هسته ای این است که ایران و چین بر سر یک قرارداد نظامی و اقتصادی مذاکره کرده و به توافق رسیده‌اند. اگرچه حمایت اقتصادی چین از ایران برای فشاری که تهران در اثر تحریم‌های بین المللی متحمل می شود، کافی نیست.

نظر شما