شناسهٔ خبر: 42052741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفر رئیس موساد به امارات با عبور از حریم هوایی عربستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در حالی راهی پایتخت امارات شده تا درباره جزئیات توافق دو طرف برای عادی سازی روابط گفت و گو کند که هواپیمای حامل وی از حریم هوایی عربستان عبور کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روزنامه «القدس» فلسطین، «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) امروز (دوشنبه) راهی شهر ابوظبی، پایتخت امارات شد تا با مقامات این کشور، در مورد جزئیات توافق اخیر میان دو طرف برای عادی سازی روابط و برقراری روابط دیپلماتیک رسمی که قرار است طی هفته های آینده در کاخ سفید به امضا برسد، گفت و گو کند.

در همین راستا نیز کانال سراسری تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) و پایگاه اینترنتی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» (وای.نت) گزارش دادند که رئیس موساد برای انجام گفت و گوهای مربوط به عادی سازی روابط با امارات به عنوان مقدمه امضای رسمی توافق میان دو طرف، ظهر امروز وارد ابوظبی شد.

در حالی که پایگاه وای.نت از گفت و گوهای فشرده کوهن با همکاران خود در امارات در این اواخر خبر داده، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که وی در جریان این سفر، با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و حاکم عملی امارات و برادرش «طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار خواهد کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گزارش داد که رئیس موساد در راس یک هیئت صهیونیست کوچک وارد امارات شده و با رهبران این کشور در راستای هماهنگی کامل فرآیند عادی سازی روابط و دیدار احتمالی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم و ولیعهد ابوظبی برای امضای توافق دو جانبه دیدار می کند.

در همین حال، مسیر حرکت هواپیمای حامل کوهن از سرزمین های اشغالی به امارات نشان می دهد که از حریم هوایی عربستان سعودی عبور کرده است.

این در حالی است که نتانیاهو صبح امروز در جریان بازدید از فرودگاه «بن گوریون» در حومه جنوب شرقی شهر تل آویو، مرکز رژیم صهیونیستی، گفته بود که در حال حاضر برای انجام پروازهای مستقیم میان این شهر و شهرهای ابوظبی و دبی امارات از طریق حریم هوایی عربستان تلاش می کنند.

یادآور می شود که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بن زاید به عنوان حاکم عملی امارات، پنج شنبه هفته گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر برقراری روابط دو جانبه کامل میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند.

در بیانیه مشترک ترامپ، نتانیاهو و بن زاید همچنین تاکید شده که هیئت هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه های دو جانبه در بخش های سرمایه گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات، فناوری، انرژی، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، محیط زیست، احداث سفارتخانه های متقابل و دیگر زمینه های دارای نفع مشترک، طی هفته های آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

خبر اصلی را در القدس ببینید

نظر شما