شناسهٔ خبر: 42052270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها و برخورد متناسب با تخلفات و مفاسد هستند

صاحب‌خبر - رئیس قوه قضائیه گفت: امارات باید منتظر واکنش‌ها به خیانتی که در حق فلسطین کرد باشد.
به گزارش «ابتکار» به نقل از قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بر لزوم کسب معرفت از آموزه‌های عاشورا و برگزاری آیین‌های عزاداری با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.
رئیس قوه قضائیه، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را از مهم‌ترین آموزه‌های عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۳۲ که کودتاچیان دنبال امیال پلید خود علیه ملت ایران بودند، راهبرد مسئولان وقت مقاومت بود، کودتاگران هرگز به هدف خود نمی‌رسیدند.
رئیسی برکات و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و افول قدرت‌های بزرگ را محصول ایستادگی و مقاومت رهبران نظام اسلامی و ملت ایران دانست و افزود: امروز آمریکایی‌ها حقیقتاً در منطقه و سطح جهان در حال افول هستند و شرایط اقتصادی و سیاسی آن‌ها بیانگر شکست سیاست‌هایشان است. رئیس قوه قضائیه، بدهی ۲۶ هزار میلیارد دلاری آمریکا و اعتراضات عدالت خواهانه در این کشور، مرگ و میر و ابتلای بیش از یک پنجم آمریکایی‌ها به کرونا، بیکاری بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی به خاطر سوءمدیریت و شکست فضاحت بار و تنها ماندن آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از نشانه‌های افول اقتصادی و سیاسی سردمداران کاخ سفید دانست. رئیسی با تاکید بر این که ایستادگی و مقاومت، یک راهبرد کاملاً اثربخش و پر ثمر است، تصریح کرد: عزت، افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی در سایه راهبرد ایستادگی و مقاومت به دست آمده و هر ملتی که این راهبرد را سرلوحه خود قرار دهد، زندگی عزتمندانه، افتخارآمیز و مقتدرانه خواهد داشت.
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخانش توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط‫شان را نتیجه فریب خوردن اماراتی‌ها دانست و با خائنانه خواندن این توافقنامه نسبت به اسلام و قدس شریف و آرمان‌های فلسطین، به حاکمان این کشور که در برج‌های شیشه‌ای نشسته‌اند هشدار داد که منتظر واکنش مردم با غیرت امارات و دیگر کشورهای جهان باشند. رئیسی خاطر نشان کرد: خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست و با گذشت زمان هم پاک نخواهد شد و همدستی و همراهی و همکاری امارات با رژیم کودک‫کُش و متجاوز اسرائیل از چشم آزادگان جهان مخفی نمی‌ماند و در یاد ملت‌ها خواهد ماند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخاننش گفت: پرونده‌هایی که در قوه قضائیه تشکیل می‌شود و یا گزارش‌هایی که به این قوه می‌رسد، با دقت و حوصله و بر اساس قانون و عدالت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند. رئیسی با بیان اینکه قضات متعهد و پرتلاش دستگاه قضا تحت تاثیر جوسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته و دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و ملاک آن‌ها در دادرسی‌ها، حقیقت و اجرای عدالت است، به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیش‌داوری و گمانه‌زنی پرهیز کرده و حوصله به خرج داده و اجازه دهند گزارش‌هایی که به قوه قضائیه می‌رسد، بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد. رئیس قوه قضائیه با بیان این که مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها، نارسایی‌ها و برخورد متناسب با خیانت‌ها، تخلفات و مفاسد هستند، خاطرنشان کرد: افشاگری‌ها درباره تخلفات و مفاسد هم اگر به اقدام و عمل مورد انتظار مردم منتهی نشود، برای جامعه اعتمادآفرین و موثر نخواهد بود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نفتی دولت گفت که این طرح در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده و قوه قضائیه هم مانند دیگر قوا نظراتش را پس از هم اندیشی با کارشناسان اقتصادی اعلام و به دولت منتقل کرده است. رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که دولت شرایط اعلام شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه قضایی را به صورت جامع در طرح نفتی خود لحاظ نماید تا اجرای آن گره گشای مسائل و مشکلات کشور و مردم باشد.

نظر شما