شناسهٔ خبر: 42050624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

وزیر علوم: محدودیت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان را می‌شناسم

خبرگزاری ایرنا خبرگزاری ایرنا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با زحمات و محدودیت‌های دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آشنا هستم، آن را می‌بینم و می‌شناسم.

صاحب‌خبر -
منصور غلامی بعد از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش دانشگاهی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: بیماری غیرمنتظره و در نوع خود کم نظیرکرونا جامعه بشری از جمله کشور ما را درگیر خودش کرد؛ این بحران در واقع سختی و اتفاقی است که آن را دوست نداریم؛ در این زمینه ما و دنیا ابتکارات، دستاورد‌ها و اقداماتی داشتیم که شاید در شرایط عادی به آن دست نمی‌زدیم.

وی با بیان اینکه در آینده نباید به مجموعه‌هایی از افراد محصور در سالن‌ها قانع شویم، افزود: نباید به تعداد صندلی‌های یک سالن هم اکتفا کنیم و باید هر نوع برنامه‌ای با برنامه مشارکت دادن جمعیت زیادی در کشور همراه باشد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به قابل لمس بودن محدودیت‌های دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، تاکید کرد: به عنوان فردی که سال‌ها در محیط دانشگاه به عنوان معلم و مسوول فعالیت داشتیم، با زحمات و محدودیت‌های دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آشنا هستم، آن را می‌بینم و می‌شناسم؛ فعالیت در گروه‌های دانشجویی اکثر دانشگاه‌ها وقت گذاشتن و از زمان تحصیل و درس، وقت صرف کردن برای این امور است.

غلامی با بیان اینکه دانشجویان فعال در دانشگاه‌ها خارج از دانشگاه هم موفق بوده اند، افزود: توفیقی که از طریق این تجربه، همکاری‌ها و ارتباطاتی که بین دانشجویان با خودشان و استادان همچنین نهاد‌های خارج از دانشگاه شکل می‌گیرد، سرمایه توفیق و اثرگذاری آن‌ها در جامعه هم بوده، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: این وقت و انرژی که دانشجویان صرف می‌کنند برای آینده کشور ارزشمند و آنان را در صحنه‌های عملی و تاثیرگذار حفظ می‌کند.

غلامی تاکید کرد: گشایش‌ها در سختی‌ها است و چه بسا سختی‌هایی که از آن راضی نیستیم، اما برای همه خیر است؛ جمع‌های فعال دانشجویان دنیا در حوزه‌های اجتماعی بیشتر از جمع شان در حوزه‌های فناوری و دانشی است.

وی با اشاره به ویژگی کانون ها، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی دانشجویی، علایق و سلایق دانشجویان را کنار دانش و تجربه آن‌ها قرار می‌دهد و به کار می‌گیرد؛ کانون‌ها بذر‌ها و هسته‌های اولیه شکل گیری مجموعه‌های مردم نهاد هستند.
به گفته وزیر علوم، یکی از دستاورد‌هایی که در دهه‌های اخیر در کشور داشتیم افزایش تعداد سمن‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد در کشور است که بسیار تاثیرگذار بودند؛ تمرینی که دانشجویان در کانون‌ها انجام می‌دهند هسته‌های علمی تجربه حضور در این سازمان‌های مردم نهاد است.

وی گفت: این ارتباط و انتقال از این فضا به فضای دوم، ارتباط علمی و حفظ آن را به دنبال دارد؛ دانشجویی که در کانون فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی کار می‌کند تجربه نگاه علمی به فعالیت‌ها در حوه‌های اجتماعی را هم باید با خود ببرد و در جایی که مثمرثمر است از آن بهره بگیرد.

غلامی همچنین با اشاره به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: دیدن صندلی‌های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که دیدار چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می‌کند.

وی تصریح کرد: هر روز دعا می‌کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم؛ هرچند این ارتباط قطع نشده است و با وجود کاستی‌ها آموزش ادامه دارد.
منصور غلامی بعد از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش دانشگاهی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: بیماری غیرمنتظره و در نوع خود کم نظیرکرونا جامعه بشری از جمله کشور ما را درگیر خودش کرد؛ این بحران در واقع سختی و اتفاقی است که آن را دوست نداریم؛ در این زمینه ما و دنیا ابتکارات، دستاورد‌ها و اقداماتی داشتیم که شاید در شرایط عادی به آن دست نمی‌زدیم.

وی با بیان اینکه در آینده نباید به مجموعه‌هایی از افراد محصور در سالن‌ها قانع شویم، افزود: نباید به تعداد صندلی‌های یک سالن هم اکتفا کنیم و باید هر نوع برنامه‌ای با برنامه مشارکت دادن جمعیت زیادی در کشور همراه باشد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به قابل لمس بودن محدودیت‌های دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، تاکید کرد: به عنوان فردی که سال‌ها در محیط دانشگاه به عنوان معلم و مسوول فعالیت داشتیم، با زحمات و محدودیت‌های دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آشنا هستم، آن را می‌بینم و می‌شناسم؛ فعالیت در گروه‌های دانشجویی اکثر دانشگاه‌ها وقت گذاشتن و از زمان تحصیل و درس، وقت صرف کردن برای این امور است.

غلامی با بیان اینکه دانشجویان فعال در دانشگاه‌ها خارج از دانشگاه هم موفق بوده اند، افزود: توفیقی که از طریق این تجربه، همکاری‌ها و ارتباطاتی که بین دانشجویان با خودشان و استادان همچنین نهاد‌های خارج از دانشگاه شکل می‌گیرد، سرمایه توفیق و اثرگذاری آن‌ها در جامعه هم بوده، هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: این وقت و انرژی که دانشجویان صرف می‌کنند برای آینده کشور ارزشمند و آنان را در صحنه‌های عملی و تاثیرگذار حفظ می‌کند.

غلامی تاکید کرد: گشایش‌ها در سختی‌ها است و چه بسا سختی‌هایی که از آن راضی نیستیم، اما برای همه خیر است؛ جمع‌های فعال دانشجویان دنیا در حوزه‌های اجتماعی بیشتر از جمع شان در حوزه‌های فناوری و دانشی است.

وی با اشاره به ویژگی کانون ها، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی دانشجویی، علایق و سلایق دانشجویان را کنار دانش و تجربه آن‌ها قرار می‌دهد و به کار می‌گیرد؛ کانون‌ها بذر‌ها و هسته‌های اولیه شکل گیری مجموعه‌های مردم نهاد هستند.
به گفته وزیر علوم، یکی از دستاورد‌هایی که در دهه‌های اخیر در کشور داشتیم افزایش تعداد سمن‌ها یا سازمان‌های مردم نهاد در کشور است که بسیار تاثیرگذار بودند؛ تمرینی که دانشجویان در کانون‌ها انجام می‌دهند هسته‌های علمی تجربه حضور در این سازمان‌های مردم نهاد است.

وی گفت: این ارتباط و انتقال از این فضا به فضای دوم، ارتباط علمی و حفظ آن را به دنبال دارد؛ دانشجویی که در کانون فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی کار می‌کند تجربه نگاه علمی به فعالیت‌ها در حوه‌های اجتماعی را هم باید با خود ببرد و در جایی که مثمرثمر است از آن بهره بگیرد.

غلامی همچنین با اشاره به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: دیدن صندلی‌های خالی و عدم حضور فیزیکی دانشجویانی که دیدار چهره به چهره شان ارزشمند است، ما را اندوهگین می‌کند.

وی تصریح کرد: هر روز دعا می‌کنیم همچنان به عنوان معلم یا مسوول شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه باشیم؛ هرچند این ارتباط قطع نشده است و با وجود کاستی‌ها آموزش ادامه دارد.

نظر شما