شناسهٔ خبر: 42048793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

رئیس جمهور بلاروس برای تقسیم قدرت اعلام آمادگی کرد

لوکاشنکو برای تقسیم قدرت اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

در ادامه بحران بلاروس، رییس جمهور این کشور برای تقسیم قدرت اعلام آمادگی کرد ولی گفت این کار را تحت فشار معترضان انجام نخواهد داد.

به گزارش فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس برای تقسیم قدرت اعلام آمادگی کرد ولی گفت تحت فشار خیابان (اشاره به اعتراضات این کشور) این کار را نخواهد کرد.

در میانه افزایش تقاضاها برای کناره گیری او از قدرت پس از ۲۶ سال، او که امروز برای سخنرانی در جمع کارگران یک کارخانه در مینسک، پایتخت بلاروس حاضر شده بود، مدام با فریادهای آنها که خواستار استعفای او بودند روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری «الجزیره»، او در بین کارگران گفت تا هنگامی که زنده است، انتخابات دوباره در کار نخواهد بود. خبرگزاری رسمی بلاروس «بلتا» گزارش داد لوکانشکو در این جمع گفت آماده است قدرت را تقسیم کند و قانون اساسی را تغییر دهد ولی نه تحت فشار معترضان.

الکساندر لوکاشنکو,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

پیش از این «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس گفت آمادگی دارد رهبر ملی این کشور شود.

او در پیامی ویدئویی اعلام‌کرد: آماده هستم مسوولیت را بپذیرم و بعنوان رهبر ملی عمل کنم تا کشور آرام و وارد روند عادی شود.

طی روزهای قبل معترضان بسياري در شهر های مختلف بلاروس دست به تجمع زده اند. این اعتراضات بنا به درخواست تیخانوفسکایا، رقیب اصلی رییس جمهور بلاروس در انتخابات اخیر شکل گرفته اند.

نظر شما