شناسهٔ خبر: 42039579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

افزایش بحران پستی در آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز از افزایش روز افزون تاخیر‌ها در تحویل محموله‌های پستی در مناطق مختلف آمریکا خبر داد. رای دهندگان و کارکنان اداره پست درباره بروز بحرانی هشدار می‌دهند که می‌تواند مانع مشارکت افرادی شود که می‌خواهند به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق پست در انتخابات شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از زمانی که لوئیز دی جوی ، یک حامی مالی بزرگ جمهوریخواه و از متحدان دونالد ترامپ در ماه مه به ریاست اداره پست فیلادلفیا رسید، هفت دستگاه دسته بندی محموله‌های پستی از مرکزی در فیلادلفیای غربی حذف شد که این مسئله باعث افزایش تاخیر‌ها در ارسال محموله‌های پستی شده است.

با شدت گرفتن اختلاف‌نظرها در آمریکا بر سر رای‌گیری پستی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا از اعضای این مجلس خواسته است تا با کوتاه کردن تعطیلات تابستانی خود به واشنگتن برگردند تا طرحی را برای حمایت از اداره خدمات پستی آمریکا به تصویب برسانند.

پلوسی در نامه ای به نمایندگان که منتشر شد، دونالد ترامپ را به تلاش برای اخلال در انتخابات متهم کرد. این نامه پس از آن منتشر شد که اداره خدمات پستی ایالات متحده هشدار داد در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه ممکن است میلیون ها برگه رای پستی به موقع برای شمارش ارسال نشود.

اظهارات نانسی پلوسی در حالی بیان می‌شود که دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان نسبت به بالا رفتن احتمال تقلب در انتخابات از طریق رای پستی هشدار داده‌اند.

ائتلاف گسترده ای از وکلای دادگستری دموکرات قصد دارند از دولت به خاطر پیامدهای تغییرات اخیر سیاست در سرویس پستی برای انتخابات نوامبر شکایت کنند. پیش بینی می شود ایالت واشنگتن در این امر پیشرو باشد و پنسیلوانیا و نیویورک احتمالاً جزو ایالات بعدی خواهند بود.

همزمان چندین ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند که به لحاظ قانونی اقداماتی را در دست اجرا دارند تا جلوی تصمیمات دولت در تغییر نحوه برگزاری انتخابات به شیوه پستی را بگیرند. مقامات دست‌کم شش ایالت آمریکا از جمله کلرادو، کارولینای شمالی و ویرجینیا گفته‌اند از طریق قضایی با اقدامات دولت مقابله خواهند کرد.

دموکرات ها می گویند رییس جدید این سازمان که از طرفداران دونالد ترامپ است، عمدا سرعت خدمات پستی را کند کرده است. پلوسی در نامه اش، لوییز دی جوی، رییس اداره خدمات پستی را متهم کرده است که می خواهد خدمات نامه رسانی را کند و امکان رای دهی آمریکایی ها به وسیله پست را تهدید کند.

این در حالی است که گروهی از معترضان با تجمع مقابل خانه لوئیس دی جوی مدیر کل اداره پست آمریکا خواستار استعفای او شدند. تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود، دموکراسی را نجات دهید، جلوی خرابکاری در اداره پست آمریکا را بگیرید.

درحالی که ترامپ هر روز از خدمات اداره پست گله می‌کند و تاخیر‌ها فعالیت‌های این اداره با مشکل مواجه کرده اند، رای دهندگان و کارکنان اداره پست درباره بروز بحرانی هشدار می‌دهند که درحال شکل گیری است و می‌تواند مانع مشارکت افرادی شود که می‌خواهند به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق پست در انتخابات شرکت کنند.

البته کارشناسان و کارکنان اداره پست بر این باورند این اداره در بیشتر بخش‌ها همچنان قادر است همانند معمول به فعالیت‌های خود عمل کند. با این وجود این اداره هشدار داده است برخی ایالت‌ها احتمالا قادر نخواهند بود ضرب الاجل تعیین شده برای تحویل رای‌های لحظه آخری را رعایت کنند.

این هفته ترامپ اعلام کرد به علت مخالفتش با رای گیری از طریق پست با اختصاص بودجه جدید به اداره پست مخالف است. او بر این باور است رای گیری از طریق پست به نفع دموکرات‌ها خواهد بود و بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعا می‌کند در چنین انتخاباتی تقلب خواهد شد.

با وضع موجود نه تنها تحویل آرا و نسخه‌های درمانی و چک‌های حقوقی ساکنان مناطق مختلف کشور در معرض خطر قرار دارد، بلکه اعتبار اداره پست به عنوان محبوب‌ترین و غیرسیاسی‌ترین بخش دولت فدرال نیز زیر سوال می‌رود.

تعطیلات تابستانی نمایندگان هر دو مجلس طبق قرار می‌بایست روز هشتم سپتامبر به پایان برسد. اکنون دموکرات‌ها بر آنند تا با فراخواندن نمایندگان مانع از پیشبرد سیاست ترامپ در قبال پست آمریکا شوند.

پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ایالت‌های آمریکا بر روی افزایش تقاضا برای رای‌گیری پستی حساب می‌کنند. ترامپ مخالف رای‌گیری پستی است و مدعی است که رای‌گیری پستی امکان تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد. این در حالی است که دموکرات‌ها نسبت به سلامت رای‌گیری پستی اطمینان دارند.

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما