شناسهٔ خبر: 42029304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پایتخت جمهوری دومینیکن؛

«پمپئو» و «چاوش اوغلو» با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه از دیدار و گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در پایتخت جمهوری دومینیکن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه میراژ نیوز، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور روز یکشنبه به وقت محلی با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود در شهر «سانتو دومینگو»، پایتخت جمهوری دومینیکن دیدار کرده است.

در این دیدار، دو طرف پیرامون موضوعات مورد توجه متقابل از جمله نیاز فوری به کاهش تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه گفتگو کردند.

گفتنی است که در روزهای اخیر، تنش‌ها میان ترکیه و یونان بر سر دریای مدیترانه شرقی تشدید شده است. این تنش پس از آن شدت گرفت که دولت ترکیه یک کشتی اکتشافی را برای انجام تحقیقات لرزه نگاری در منطقه‌ای که یونان می‌گوید جزئی از فلات قاره‌ای این کشور است، اعزام کرد.

یونان با انتقاد از این اقدام آنکارا، آن را اقدامی غیرقانونی دانست که ناقض حقوق این کشور است و اعلام کرد که «این کشتی ترکیه‌ای در داخل آب‌های منطقه‌ای یونان است».

از سوی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز هشدار داد که این کشور فعالیتهای اکتشافی دریایی خود را محدود به سواحل خود نمی‌کند، زیرا در غیر این صورت مصالحه به نظر می‌رسد.

این در حالی است که «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از ترکیه خواست تا فوراً اقدامات اکتشافی در مدیترانه شرقی را متوقف کند. بورل در خصوص این درخواست خود از مقامات ترکیه گفت: «از آن‌ها می‌خواهم که اقدامات خود در مدیترانه شرقی را فوراً متوقف و با پایبندی کامل به تعهدات، گفتگو با اتحادیه اروپا را دنبال کنند».

نظر شما