شناسهٔ خبر: 42006792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امضای توافقنامه همکاری ۲ شرکت اماراتی و اسرائیلی در رابطه با کرونا

صاحب‌خبر -

شفقنا- به دنبال توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط دو جانبه، دو شرکت اماراتی و اسرائیلی نیز برای همکاری در زمینه توسعه تحقیقات و پژوهش های مربوط به ویروس کرونا، توافقنامه امضا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «خلیفه یوسف خوری»، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری «اپکس» این کشور و «اورن سادیو»، رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی گروه «ترا» رژیم صهیونیستی روز شنبه در کنفرانس خبری مشترکی در شهر ابوظبی، یک توافقنامه شراکت و همکاری راهبردی در زمینه توسعه تحقیقات و پژوهش های مربوط به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) را به امضا رساندند.

خوری در این کنفرانس خبری در مقر شرکت دولتی اپکس با حضور شماری از مسئولان دو شرکت و نمایندگان رسانه های امارات و رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: خوشحالیم از شروع همکاری با گروه اسرائیلی ترا که نخستین کسب و کار برای گشایش تجارت، اقتصاد و شراکت کارآمد میان بخش های کسب و کار امارات و اسرائیل از طریق تقویت تحقیقات و پژوهش های ویژه ویروس کرونا به شمار می آید.

سادیو نیز به نوبه خود تصریح کرد: همکاری با شرکت اپکس مایه خوشحالی است و امیدواریم که از این همکاری، به اهداف مورد نظر برسیم که فایده اقتصادی برای همگان به ویژه در این شرایط فوق العاده در نتیجه شیوع نسل جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان را به دنبال دارد.

در گزارش وام همچنین هدف از توافق میان شرکت های اماراتی اپکس و اسرائیلی ترا، توسعه و تقویت تحقیقات و پژوهاش های مربوط به ویروس کرونا به علاوه توسعه دستگاه تست این ویروس برای کمک به تسریع و تسهیل فرآیند آزمایش و تامین انجام آن با دقت بالا برای همه افراد جامعه بر اساس بهترین شیوه های جهانی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، آزمایش های ایمنی بیولوژیکی گروه اسرائیلی ترا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در یک بیمارستان میدانی واقع در شهر ابوظبی انجام شده و از این پس در سراسر امارات به اجرا درمی آید.

یادآور می شود که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و حاکم عملی امارات عصر پنج شنبه گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر برقراری روابط دو جانبه کامل میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند.

در بیانیه مشترک ترامپ، نتانیاهو و بن زاید همچنین تاکید شده که هیئت هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه های دو جانبه در بخش های سرمایه گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات، فناوری، انرژی، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ، محیط زیست، احداث سفارتخانه های متقابل و دیگر زمینه های دارای نفع مشترک، طی هفته های آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

خبر اصلی را در وام ببینید

نظر شما