شناسهٔ خبر: 42001215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در جهان:

شمار مبتلایان از 21 میلیون نفر گذشت/ پیش‌بینی مرگ 200 هزار آمریکایی/ رکورد جدید شیوع کرونا در عراق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان کرونا در جهان به 21 میلیون و 345 هزار و 753 نفر رسید.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان کرونا در جهان به 21 میلیون و 345 هزارو 753 نفر رسید همچنین این سازمان شمار کل بهبودیافتگان را 14 میلیون و 139 هزار و 467 نفر رسیده است .

تعداد مبتلایانِ کرونا در آمریکا از 5.3 میلیون نفر عبور کردند
طبق جدیدترین آمار دانشگاه "جانز هاپکینز" در 24 ساعت گذشته با ابتلای 51 هزار و 443 مورد جدید، مجموع مبتلایان "کووید-19" در آمریکا به پنج میلیون و 309 هزار و 164 نفر رسید.
بنا بر اعلام دانشگاه "جانز هاپکینز"، در 24 ساعت گذشته با ابتلای 51 هزار و 443 مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و 309 هزار و 164 نفر رسید.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دست‌کم یک‌هزار و 76 نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس "کووید-19" در آمریکا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به 168 هزار و 396 نفر برسد.
با این حال، پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلدومیترز" مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و 476 هزار و 266 نفر و مجموع قربانیان آن را 171 هزار و 535 نفر گزارش کرده است.
طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی "کووید یو اس ای"، ایالت کالیفرنیا با 610 هزار و 28 مورد ابتلا و 11 هزار و 115 مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و پس از آن فلوریدا با 563 هزار و 285 مورد ابتلا و 9 هزار و 141 مورد فوتی و تگزاس با 539 هزار و 673 مورد ابتلا و 10 هزار و 78 مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.
ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این ویروس در ایالات متحده شناخته می‌شد، هم‌اکنون با 424 هزار و 167 مورد ابتلا و 32 هزار و 827 مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما همچنان بیشترین آمار تلفات کووید-19 در آمریکا متعلق به این ایالت است.
بنا بر گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم 21 میلیون و 70 هزار و 842 نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان 763 هزار و 70 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 13 میلیون و 199 هزار و 905 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و 226 هزار و 443 مورد ابتلا و 105 هزار و 490 مورد فوتی و هند با دو میلیون و 461 هزار و 190 مورد ابتلا و 48 هزار و 40 مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.
آمار و ارقام رسمی ارائه شده از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده بسیار با آمار و ارقام واقعی فاصله دارد به طوریکه روز پنجشنبه هفته گذشته، تحلیل‌هایی که روزنامه نیویورک از پیش‌بینی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا به دست آورده نشان می‌داد که از ماه مارس به بعد حدود 200 هزار نفر از مردم آمریکا بیشتر از معمول جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌بینی مرگ 200 هزار آمریکایی
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور ظرف حدود دو هفته آینده شاهد رسیدن آمار قربانیان ویروس کرونا به 200 هزار نفر خواهد بود.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا درخصوص ادامه روند صعودی مرگ‌ و میر در اثر کرونا در این کشور هشدار داد.
به نوشته روزنامه «گاردین»، این مرکز پیش‌بینی کرد تا روز کارگر (اولین دوشنبه ماه سپتامبر-اوایل شهریور) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 200 هزار نفر خواهد رسید.
«رونالد فریکر» استاد آمار دانشگاه «ویرجینیا تک» آمریکا در این باره گفت: «شمار قربانیان کووید-19 ممکن است از تعداد واقعی کمتر باشد یا این‌که همه‌گیری آن موجب افزایش انواع دیگر از مرگ‌ومیر شود. احتمالاً هردو فرض تا حدی درست هستند».
فریکر افزود: «فارغ از دلیل مرگ‌ومیر‌ها، از زمان شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، میزان موارد مرگ افزایش یافته است و این مسئله هنوز تمام نشده است».
این پیش‌بینی‌ها در حالی انجام می‌شود که ایالات مختلف به‌شدت با افزایش آمار ابتلا به این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. روز پنجشنبه آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا از مرز 600 هزار نفر گذشت.
علی‌رغم سیر صعودی میزان ابتلا و مرگ‌ومیر در آمریکا، دولت این کشور اصرار دارد مدارس هرچه زودتر بازگشایی شوند. تا کنون مدارس چند ایالت مورد بازگشایی قرار گرفته‌اند و نتیجه آن، قرنطینه بیش از 2000 آموزگار و دانش‌آموز بوده است. تنها در ایالت ویرجینیا 1100 دانش‌آموز پس از حضور در کلاس‌های درس مجبور به ورود به قرنطینه شده‌اند.

محدودیت سفرهای مرزی آمریکا با مکزیک و کانادا
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: آمریکا، مکزیک و کانادا از اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه‌تر مرزی تا 21 سپتامبر خبر دادند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد، آمریکا، مکزیک و کانادا در تلاش برای محدود کردن ورود مسافران احتمالاً مبتلا به کرونا به کشور‌های خود هستند.
این در حالی است که آمریکا و مکزیک به صورت گسترده تری در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستند. همچنین گفته می‌شود مسافران در مرز جنوبی آمریکا راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کرده اند.
مت ریورز خبرنگار سی ان ان گزارش داد: آمریکا و مکزیک در اواخر ماه مارس تصمیم به اعمال این محدودیت‌ها کردند. البته معافیت‌هایی برای کادر درمانی و شهروندانی وجود دارد که در حال بازگشت به کشورشان هستند، اما از نظر فنی، این مرز به روی دیگر افراد بسته است.
"چاد ولف" وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا نیز روز جمعه گفت: محدودیت‌های سفر با مکزیک و کانادا تا 21 سپتامبر تمدید خواهد شد.
ولف با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ما به همکاری با شرکای مکزیکی و کانادایی ادامه خواهیم داد تا گسترش و شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم. ما موافقت کرده ایم تا محدودیت‌های مربوط به سفر‌های غیرضروری در مرز‌ها و بنادر مشترک خود را تا 21 سپتامبر تمدید کنیم.
سفر‌های غیرضروری بین سه کشور طی شش ماه اخیر به شدت کاهش داشته است. از ماه مارس تاکنون محدودیت‌های مربوط به سفر‌های غیرضروری بین سه کشور، بار‌ها تمدید شده است.
"بیل بلر" وزیر ایمنی عمومی کانادا نیز در این باره با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ما به انجام اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و امنیت جامعه خود ادامه خواهیم داد.
تمدید محدودیت برای سفر‌های غیرضروری بین سه کشور در حالی است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش است.
آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد آمریکا تاکنون بیش از 5.2 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده که بالاترین رقم در بین همه کشور‌های جهان است.
مکزیک بیش از 500 هزار مورد و کانادا نیز بیش از 123 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده اند.

اروپا نگران موج دوم کروناست
مهار همه گیری دوباره ویروس کرونا اولویت بسیاری از دولت‌ها به ویژه در اروپاست.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24 ، مهار شیوع دوباره ویروس کرونا اولویت بسیاری از دولت‌ها به ویژه در اروپاست.
در پاریس از شنبه استفاده از ماسک در مناطق دیگری هم اجباری شده است. طبق تصمیم فرماندهی پلیس تعداد مناطقی که استفاده از ماسک در فضای باز آن اجباریست گسترش یافته است. با این حال پیش بینی شده است اگر وضع همه گیری همچنان رو به وخامت باشد احتمالا استفاده از ماسک در همه مناطق پاریس اجباری خواهد شد. فرماندهی پلیس پاریس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طبق آخرین اطلاعات بهداشتی ‏، همه شاخص‌ها نشان می‌دهند که ویروس بار دیگر فعالانه در پاریس در حال تکثیر است. روزانه 600 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در پاریس و حومه شناسایی می‌شود.
در ادامه تدابیر اتخاذ شده در فرانسه تجمع بیش از ده نفر در صورتی که امکان حفظ فاصله اجتماعی وجود نداشته باشد ممنوع است.
اسپانیا هم با شناسایی بیش از 3 هزار مورد جدید ابتلا به کووید 19 طی یک روز در مورد عدم پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی نگران است و تدابیر بهداشتی خود را تشدید کرده است. در نتیجه کلوپ‌های شبانه و کافه‌ها قرار است تعطیل شوند. سیگار کشیدن در خیابان هم در صورت عدم رعایت فاصله کافی میان افراد ممنوع است.
زنی می‌گوید به طور قطعی این کاریست که باید انجام شود. این درخواست مسئولیت پذیر بودن جوانان برای کمک به حل و فصل این وضعیت است. این یک مشکل جهانی است. اگر طی یک سال جشن یا تجمعی نداشته باشیم مهم نیست.
قرار است در مورد مسافران در اروپا هم محدودیت‌هایی اعمال شود. در آلمان مسافرانی که از شبه جزیره ایبریا باز می‌گردند باید آزمایش دهند و قرنطینه شوند. انگلیس هم از امروز مسافرانی را که از فرانسه، هلند و مالت باز می‌گردند قرنطینه می‌کنند.
زنی در لندن می‌گوید من 15 سال است که اینجا زندگی می‌کنم و از دیدگاه من قرنطینه مسافرانی که از فرانسه باز می‌گردند با توجه به آنچه در لندن شاهد آن هستیم قابل توجیه نیست. در اینجا مردم به تدابیر بهداشتی مانند داشتن ماسک در مترو و اتوبوس پایبند نیستند. حالا هم که می‌بینم در اینجا از پایان تدابیر بهداشتی خبر داده می‌شود من این قرنطینه را درک نمی‌کنم. من فکر می‌کنم فرانسه هم تصمیم مشابه‌ای اتخاذ کند.
در نروژ هم که تاکنون به استفاده از ماسک توصیه نمی‌شد حالا استفاده از آن در سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت توصیه می‌شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سئول
کره جنوبی با اعلام 166 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور درصدد ازسرگیری محدودیت‌های شدیدتر مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی در سئول برآمد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، کره جنوبی با اعلام 166 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور درصدد ازسرگیری محدودیت‌های شدیدتر مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی در سئول برآمد.
 کره جنوبی که از همان ابتدا برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور محدودیت‌های شدیدی را اعمال کرد و آزمایش‌های بسیاری را از شهروندانش به عمل آورد در هفته‌های اخیر با شیوع گسترده این بیماری به ویژه در مناطق پرجمعیت پایتخت مواجه شده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد برای دومین روز متوالی در چهار ماه گذشته، افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا گزارش شده و شمار مبتلایان به 15 هزار و 39 نفر و شمار فوتی‌ها تا جمعه شب به 305 نفر رسیده است.
با توجه به اینکه بیشتر موارد جدید ابتلا مربوط به افرادی می‌شود که در مراسم برگزار شده در کلیسا‌ها شرکت داشته اند مقامات کره جنوبی درصدد برآمده اند تا محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در سئول و گیونگ گی استان مجاور آن تشدید و وارد مرحله دوم شود.
در چارچوب این طرح برگزاری اجتماعات بیش از 50 نفر در اماکن سربسته و بیش از 100 نفر در فضای باز و نیز برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران ممنوع خواهد بود.
چونگ سویی کیون نخست وزیر کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد تصمیم گرفته شده است تا دستورالعمل‌های مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود. اکنون با شرایط فوق العاده خطرناکی مواجه هستیم و چنانچه این بحران مهار نشود ممکن است با موج دیگر همه گیری کرونا روبرو شویم.

سامانه پیشرفته کرونایی در ایستگاه‌های اتوبوس سئول
بر اساس اعلام مسئولان شهری در ایستگاه‌های اتوبوس سئول، سامانه‌های پیشرفته کرونایی نصب شده است.
 به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شیوع بیماری کووید-19 در کره جنوبی نیز چالشی جدی برای مسئولان این کشور است. در این میان، مسئولان شهری در شهر سئول پایتخت کره جنوبی، به ابتکاری جالب مبادرت کرده اند. در ایستگاه‌های اتوبوس سئول، سامانه‌های پیشرفته کرونایی نصب شده است.
این سامانه ها، با استفاده از اسکنر‌های ویژه، وضعیت مسافران را پیش از ورود به محوطه ایستگاه بررسی می‌کنند و اگر فردی مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، در‌های ایستگاه برای ورود فرد به محوطه شیشه‌ای و سوار شدن به اتوبوس باز نمی‌شود. مسافران باید در مقابل دوربین‌هایی خودکار حرارت سنج بایستند. این دوربین‌ها یا اسکنر‌ها به بررسی وضعیت دمای فرد می‌پردازند. درصورتیکه دمای بدن فرد بسیار زیاد باشد، در‌های شیشه‌ای ایستگاه اتوبوس باز نمی‌شود و فرد نمی‌تواند وارد ایستگاه شود و سوار اتوبوس شود. این ایستگاه‌های پیشرفته اتوبوس به نور ماورای بنفش، تمیزکننده هوا و لباس مسافران مجهز هستند. این سامانه برای کمک به جلوگیری از شیوع کووید-19 نصب شده است. به مسافران کره جنوبی توصیه شده است که همچنان ماسک به صورت بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

جهش صعودی کرونا و تعویق بازگشایی مدارس در فیلیپین
فیلیپین با میانگین ابتلاء روزانه 6 هزارنفر به کرونا و جهش صعودی مرگ و میر‌ها، بازگشایی مدارس را به مدت شش هفته به تعویق انداخت.
پلیس مالزی هم از صدور 159 برگ جریمه نقدی برای افراد بدون ماسک و دستگیری و زندانی 44 نفر که برای چندمین بار شیوه نامه‌های بهداشتی را زیر پا گذاشتند؛ خبر داد. اما براساس آخرین برآورد‌های رسمی دولت مالزی در سه ماهه دوم سالجاری میلادی، این کشور بزرگترین زیان اقتصادی تاریخ خود را به علت بحران کرونا با افت شاخص‌های مختلف اقتصادی تجربه می‌کند.

ثبت 65 هزار کرونایی جدید در هند
وزارت بهداشت هند از شناسایی 65 هزار و دو مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
براساس اعلام وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند با آمار 24 ساعت اخیر جمع کل مبتلایان در هند از آغاز تاکنون به دو میلیون و پانصد و بیست و شش هزار و یکصد و نود و دو (2526192) نفر رسید.
از بین این افراد، یک میلیون و هشتصد و هشت هزار و نهصد و سی و شش (1808936) نفر از بیمارستان مرخص شدند.
چهل و نه هزار و سی و شش (49036) نفر نیز تا صبح امروز جان باختند.

تست کرونای 1226 شهروند ترکیه‌ای مثبت شد

وزیر بهداشت ترکیه: با شناسایی 1226 مبتلای جدید، تعداد بیماران کرونایی در این کشور به 246 هزار و 871 نفر رسید.
وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی 1226 مبتلای جدید، تعداد بیماران کرونایی در این کشور به 246 هزار و 871 نفر رسید.
فخرالدین کوجا افزود: با جانباختن 22 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا هم به 5934 نفر افزایش یافت.
به گفته وی 228 هزار و 980 بیمار کرونایی هم تاکنون بهبود یافته اند.

رکورد جدید شیوع کرونا در عراق
وزارت بهداشت عراق از ثبت 4 هزار 293 مورد جدید ابتلا به کرونا در یک روز در عراق خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت بهداشت عراق از ثبت 4 هزار 293 مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق خبر داد.
وزارت بهداشت عراق از ثبت 4 هزار 293 مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق خبر داد.
همچنین طی 24 ساعته گذشته 76 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
از زمان شیوع ویروس کرونا در عراق، این بالاترین میزان ابتلا به این ویروس در یک روز است.

ثبت 112 مورد جدید ابتلا به کرونا در مصر
سخنگوی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد تعداد کل مبتلایان کووید-19 در مصر 96 هزار و 220 نفر است.
وزارت بهداشت مصر از شناسایی 112 مورد جدید ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت مصر همچنین از فوت 17 نفر از مبتلایان خبر داد. خالد مجاهد گفت: تعداد کل مبتلایان کووید-19 در مصر 96 هزار و 220 نفر است. تعداد جان باختگان کووید-19 نیز به 5 هزار و 124 نفر و تعداد بهبودیافتگان به 57 هزار و 858 نفر افزایش یافت.



نظر شما