شناسهٔ خبر: 42000124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

شرکت‌های بزرگ آذربایجان‌شرقی وارد بورس می شوند

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت‌های بزرگ استان با ورود به بازار بورس سرمایه مورد نیاز برای توسعه را از محل مشارکت‌های مردمی در بازار سرمایه تامین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، روز شنبه در دیدار مدیر جدید تالار منطقه ای بورس آذربایجان شرقی با وی، افزود: مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی شرکت‌های مختلف موجب تامین سرمایه مورد نیاز آن ها برای توسعه و اجرای برنامه های جدید می شود و سوق دادن شرکت‌های بزرگ به بورس از جمله مهم ترین اولویت‌های استان است.

وی با اظهار امیدواری در سرعت بخشی برای تحقق این موضوع، اظهار داشت: سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای ورود مجموعه‌های تولیدی و صنعتی خود به بازار بورس مورد تشویق و حمایت قرار می گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی شرکت های داورسازی دانا و آیلین مهر، اولین متقاضیان استان برای ورود به بورس هستند، گفت: امید است در آینده‌ای نه چندان دور این مجموعه ها و سایر شرکت‌های استان در بازار بورس فعالیت چشمگیری داشته باشند.

جهانگیری، ادامه داد: حضور در بازار بورس، مزایای مهمی به دنبال دارد که از جمله شامل شفاف تر شدن فعالیت‌ها و تامین مالی آسان است و مذاکره جدی سازمان بورس و اوراق بهادار با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ برای ورود به بازار سرمایه ضروری است.

مدیرمنطقه ای تالار بورس آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به مهم‌ترین اقدامات تالار بورس در استان، گفت: تعداد شرکت‌های فعال استان در بازار بورس بسیار اندک و پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است.

علی نوپرور، با اشاره به اینکه تالار بورس استان سال هاست که مستاجر شرکت بورس است، افزود: راه اندازی مرکزی مستقل برای استقرار تمامی بازارها و فعالیت‌های مربوط به بازار سرمایه ضروری است.

در این جلسه مقرر شد طرح پیشنهادی تالار بورس استان برای احداث ساختمان مجزا برای این مجموعه به دفتر معاونت اقتصادی استانداری، ارسال و تصمیمات کارشناسی در این زمینه اتخاذ شود.

نظر شما