شناسهٔ خبر: 41998300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۰ درصد مردم در استان مرکزی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

گروه استان‌ها- رئیس علوم پزشکی اراک گفت: ۸۰ درصد مردم در استان مرکزی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد جمالیان ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره وضعیت استان اظهار داشت: خوشبختانه میزان مرگ و میر از هفته گذشته در استان مرکزی کاهش یافته و این روند نیز ادامه پیدا می‌کند و بیشتر مبتلایان سابقه حضور در جشن های عروسی و مراسم های عزا داشته اند و این امر باعث افزایش تعداد مبتلایان در سطح استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارکنان ادارات و کارخانه ها استان مرکزی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت می‌کنند همچنین 80 درصد مردم در استان مرکزی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و نظارت بر بعضی از شهرستان های استان مرکزی مانند دلیجان و شازند باید افزایش پیدا کند.

جمالیان بیان کرد: استان مرکزی سومین شهر پیر کشور و شهر صنعتی که این امر باعث افزایش آمار تعداد مبتلایان می گردد و قطعا اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود با مشکلات متعددی مواجه می شویم.

وی تصریح کرد: برنامه های جامع برای ایام محرم و صفر باید در نظر بگیریم تا آمار مبتلایان افزایش پیدا نکند ؛ در حالی که کادر درمان فشار زیادی را تحمل می کنند و باید مرخصی برای کادر درمان در نظر بگیریم تا بتوانند مجدد به بیماران خدمات ارائه بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: هفت شهرستان دارای وضعیت قرمز هستند و مطابق دستورات ستاد ملی کرونا فعالیت ها در استان مرکزی باید محدودیت ایجاد شود.

انتهای پیام/711/ ع

نظر شما