شناسهٔ خبر: 41995654 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مسیح مطرح کرد؛

دستورالعمل ماليات سکه تحويلي سال 98

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون سازمان امور مالیاتی از صدور دستورالعمل نحوه اخذ مالیات مقطوع خریداران سکه از بانک مرکزی و تحویلی سال 98 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد مسیح گفت: خریداران کمتر از 185 سکه بر اساس جدول ارائه شده از سوی سازمان امور مالیاتی، مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و خریداران تعداد بالاتر باید اظهار نامه مالیاتی ارائه کنند.
وی گفت: بر این اساس تا ده سکه از مالیت معاف است و از 10 قطعه سکه تا 30 سکه به ازای هر قطعه سکه, 400 هزارتومان مالیات مقطوع, 30 قطعه سکه تا 50 عدد سکه به ازای هر قطعه سکه, 520 هزار تومان, 50 قطعه سکه تا 185 عدد سکه به ازای هر قطعه سکه, 650 هزار تومان مالیات مقطوع پیش بینی شده است.
وی گفت: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال 1399 است و خریداران مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://tax.gov.ir نسبت به پرداخت مطالبات متعلق اقدام کنند.
وی افزود: پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مسیح اضافه کرد: آن دسته از مشمولان این دستورالعمل که به مالیات قطعی شده اعتراض داشته باشند، اعتراض آن‌ها برابر مقررات در هیئت حل اختلاف مالیاتی قابل رسیدگی خواهد بود.

نظر شما