شناسهٔ خبر: 41991048 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای روسی

صاحب‌خبر -

 

 

معاون کل وزارت بهداشت درباره واکسن کرونای روسی با بیان اینکه این واکسن فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است، گفت: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد.
دکتر ایرج حریرچی درباره واکسن کرونای روسیه، گفت: به طور کلی در دنیا ۱۶۵ واکسن با عنوان واکسن کرونا در حال ساخت است و ۲۷ واکسن هم به فاز انسانی رسیده‌اند. واکسن کرونایی که کشور روسیه ساخت آن را اعلام کرده است، یکی از هشت واکسنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است. وی افزود: وزارت بهداشت ایران به دو صورت می‌تواند درباره این واکسن صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است؛ به طوری که این سازمان تاییدیه‌های لازم را برای این واکسن اعلام کند و دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با روسیه است. حریرچی ادامه داد: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد. البته نکته مهم آن است که اکثر واکسن‌هایی که مطرح شده و کار می‌شود، تاثیرشان در حد ۵۰ الی ۶۰ و یا ۷۰ درصد است و مدت ایمنی طولانی ندارند.


آغاز ثبت نام رانندگان سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه رانندگانی که سال گذشته در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و اطلاعات فردی و خودرویی آنها تغییری نکرده است پیامک دریافت می کنند و نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: رانندگان جدید متقاضی ثبت نام در سامانه سپند از روز شنبه(۲۵ مردادماه) می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
مرتضی ضامنی درباه ثبت نام رانندگان سرویس مدارس گفت: ثبت نام در سامانه سپند از سال گذشته به صورت سراسری در کشور اجرا شد؛ امسال هم در گام اول شرکت های پیمانکاری ثبت نام کردند و حدود ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری در سراسر کشور فرایند ثبت نام را تکمیل کردند که شهرداری ها تعدادی از درخواست ها را به تأیید رسانده اند. وی افزود: این رانندگان به دو دسته تقسیم می شوند رانندگانی که در سال گذشته در سامانه سپند ثبت نام داشته اند و سهمیه سوخت هم دریافت کرده بودند که این رانندگان باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در صورتی که مشخصات فردی و خودرویی آنها تغییری نکرده باشد نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از روز شنبه پیامکی برای آنها ارسال می شود تا اگر تمایل داشتند سال آتی نیز در بحث سرویس مدرسه فعالیت کنند اعلام امادگی کنند و این کار از طریق پیامک انجام خواهد شد و ثبت نام انها انجام می شود و در کارتابل شهرداری ها قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اما آن دسته از رانندگانی که در سال گذشته در سامانه ثبت نام نکرده اند و متقاضی فعالیت در حوزه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده هستند با توجه به هماهنگی انجام شده با دفاتر پیشخوان دولت از روز شنبه ۲۵ مردادماه سال جاری می توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

بازگشت اتوبوس‌های برقی به پایتخت تا پایان سال

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قول می‌دهیم تا پایان سال این اتوبوس‌ها را در خط راه آهن مورد استفاده قرار دهیم.
محمود ترفع درباره ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت گفت: در گذشته اتوبوس‌های برقی در تهران فعال بودند اما بعدا زمدتی به دلیل وجود ایرادات و همچنین لزوم اصلاح مشکلات، این اتوبوس‌ها جمع آوری شده و از چرخه خدمت رسانی خارج شدند.
وی با بیان این که حالا اتوبوس‌های برقی که در گذشته در خیابان هفده شهریور فعال بودند مجددا به چرخه حمل ونقل بازمی‌گردند افزود: البته سعی کردیم مشکلاتی که در گذشته وجود داشت را حل کنیم؛ به گونه‌ای که دیگر شاهد کابل‌های زیاد در محیط شهری نیستیم و این کابل‌ها به سمت تیرهای چراغ برق هدایت شده و یک نظم بصری ایجاد کردیم.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این که این اتوبوس ها به چرخه حمل و نقل باز می‌گردند، گفت: البته مهندسان شرکت واحد در حال اورهال اتوبوس ها و کابل کشی اصولی مسیر تردد هستند که به نظر می‌رسد تا پایان امسال بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

نظر شما