شناسهٔ خبر: 41973513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جنبش حماس:

توافق امارات با رژیم صهیونسیتی تجاوزی آشکار در فلسطین را شکل می‌دهد

موج نیوز

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه امارات از عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی به آن دست زده، گامی بزدلانه است که تجاوزی آشکار به حقوق دینی- ملی و تاریخی ما در فلسطین را شکل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، در پی توافق صلح امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتقاد شدید از این مسأله، اقدام امارات را گامی بزدلانه و خنجری در پشت ملت فلسطین خواند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه امارات از عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی به آن دست زده، گامی بزدلانه است که تجاوزی آشکار به حقوق دینی- ملی و تاریخی ما در فلسطین را شکل می‌دهد و خنجری در پشت ملت فلسطین و نیرو‌های مقاومت به شمار می‌رود. این اقدام، تلاشی کور برای تأثیر گذاری روی مسیر مقاومت و مبارزه برای شکست اشغالگری و کسب حقوق ثابت ملی به شمار می‌رود.

جنبش حماس همچنین اعلام کرد: این اقدام، اوج روابط مشکوک میان حاکمان امارات متحده عربی و سران جنبش صهیونیستی در آمریکا و رژیم صهیونیستی است که نشانه‌های آن در بیش از یکجا آشکار شده است و از جمله آن، می‌توان به مشارکت آن‌ها و اعلام تبریک شان در اعلام طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در معامله قرن اشاره کرد.

حماس همچنین اعلام کرد: این توافقنامه، به نوعی، خروج از توافق عربی- اسلامی و ضربه‌ای به امنیت ملی و عربی و چالشی برای اراده امت عربی- اسلامی و نیروهایش در فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی به شمار می‌رود.

حماس در ادامه افزود: این گام، پایان مسیر سقوط ملی- اخلاقی حاکمات امارات است که جز ناامیدی و خاری، چیزی برداشت نکردند؛ چرا که این دشمن صهیونیست بی رحم، یاور آن‌ها در مسأله‌ای نخواهد بود و بزودی خواهند فهمید که پرش از آغوش امت عربی و اسلامی و ملت‌های آن و پناه بردن به آغوش صهیونیست ها، یک خودکشی سیاسی و ملی است.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

نظر شما