شناسهٔ خبر: 41969284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرد: آمریکا چهار نفتکش حامل سوخت ایران را توقیف کرد / سفیر ایران در ونزوئلا: دروغ و جنگ روانی است

صاحب‌خبر -

شفقنا – وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرد: آمریکا چهار نفتکش حامل سوخت ایران را توقیف کرده است ( اینجا). اما سفیر ایران در ونزوئلا اعلام کرد نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم انها ارتباطی به ایران دارد.

به گزارش شفقنا این کشتی ها «لونا» و «بلا» و «پاندی» و «برینگ» نام دارند بنا به ادعای وال استریت ژورنال در  روزهای اخیر و در آبهای آزاد بین المللی توقیف شده اند و ظاهرا در حال حرکت به سمت هیوستون هستند.

این نخستین بار است که آمریکا دست به توقیف نفتکش های حامل سوخت ایرانی می زند.

وال استریت ژورنال این اقدام را در جهت سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران می داند.

این خبر را رسانه های مختلف جهان و خبرگزاری های فارس و مهر و ایرنا همگی به نقل از وال استریت ژورنال منتشر کرده اند اما هیچ منبع دیگری غیر از وال استریت ژورنال چنین خبری ار هنوز تایید نکرده است.

همزمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر، آن را دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا خوانده است.

حجت سلطانی نوشته است: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

نظر شما