شناسهٔ خبر: 41956061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجانشرقی خبرداد؛

يکسال زندان براي فرد متخلفي که قصد فروش گوشت الاغ به مردم را داشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-در بازرسی های بعمل آمده توسط اكیپ های نظارتی و بازرسی دامپزشكی لاشه یک راس الاغ کشف، ضبط و پس از طی مراحل قضایی معدوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، دکتر امیر حسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: پیرو بازرسی های بعمل آمده توسط اكیپ های نظارتی و بازرسی دامپزشكی شهرستان تبریز، در یک خانه مسكونی یك لاشه مجهول الهویه كشف و ضبط گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: لاشه کشف شده یک لاشه مجهول الهویه و فاقد مهر بهداشتی دامپزشكی و هویت های كشتارگاهی و بدون علائم بازرسی دامپزشكی بوده كه حاكی از كشتار غیر مجاز خارج از كشتارگاه و قاچاق بوده و به دلیل فساد لاشه و پرخونی ضبط گردید.

دکتر بهداد گفت: در راستای تحقیقات تکمیلی و با انجام آزمایشات تخصصی دامپزشکی مشخص شد لاشه ضبط شده علاوه بر موارد فوق با توجه به علائم ممیزه متعلق به گونه تك سمی ها (گوشت الاغ) بوده است.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان تصریح کرد: فرد خاطی با تنظیم شكوائیه توسط واحد حقوقی این اداره کل تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شده بود که به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیرمجاز دام به یکسال حبس تعزیری و امحاء لاشه محکوم گردید.

نظر شما