شناسهٔ خبر: 4195251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در اعتراض به تهدیدهای آمریکا؛

اتحادیه «آلبا»: ونزوئلا هیچگاه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه آلبا در اعتراض به تهدیدهای آمریکا و در حمایت از ونزوئلا بیانیه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرنسالاتینا، اعضای اتحادیه بولیواری برای ملت های آمریکای جنوبی موسوم به آلبا امروز-چهارشنبه- در نشست خود در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا حمایت خود را از این کشور در برابر تهدیدهای آمریکا اعلام کرد.

در بیانیه اتحادیه آلبا با رد ادعاهای «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که ونزوئلا برای امنیت ملی آمریکا یک تهدید به شمار می آید، از واشنگتن خواست تا با روش صلح آمیز و به دور از دخالت در امور داخلی ونزوئلا عمل کند.

در بیانیه اتحادیه آلبا تاکید شده است که کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب مناطقی صلح جو و دارای روابطی دوستانه هستند.

در ادامه بیانیه اتحادیه آلبا تصریح شده است که ونزوئلا تمایل خود را برای همکاری در تمامی زمینه ها نشان داده و همواره هوادار صلح و ثبات در منطقه بوده است، اما هیچ گاه دخالت در امور داخلی خود را توسط کشوری دیگر نمی پذیرد.

در همین راستا، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور)، پتروکارائیب و جنبش کشورهای عدم تعهد نیز حمایت خود را از ونزوئلا اعلام کرده اند.

«فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا نیز دوشنبه گذشته در پیامی به مادورو، ضمن تقدیر از اقدام های وی در برابر تهدیدهای آمریکا، گفت که واشنگتن تنها به دنبال سیاست سلطه جویی خود است و این مطلبی است که مردم و مقام های دولت ونزوئلا هیچ گاه راضی به پذیرش آن نیستند.

مادورو روز گذشته با ارسال نامه ای به شهروندان آمریکایی با رد ادعاهای اوباما، گفت که این کشور همواره با تمام مردم آمریکا دوست بوده و مطابق قوانین بین الملل عمل کرده است، اما هرگز دست از حق حاکمیت خود نمی کشد و اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نمی دهد.

انتهای پیام/پ

نظر شما