شناسهٔ خبر: 41945437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم شام غریبان «فخرالذاکرین» حاج فیروز زیرک‌کار در سنگ‌فرش مصلای تبریز به‌روایت تصویر

گروه استان‌ها ــ مراسم شام غریبان «فخرالذاکرین» حاج فیروز زیرک‌کار با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی با قرائت پیام تسلیت سران سه قوه در سنگ‌فرش مصلای تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مراسم شام غریبان «فخرالذاکرین» حاج فیروز زیرک‌کار با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی در سنگ‌فرش مصلای تبریز برگزار شد.

در این آیین که با سخنرانی حجت الاسلام میرزامحمدی، و مداحی حاج اصغر زنجانی و محمدحسین پویانفر برگزار شد، مادحین و هیئتی‌های تبریزی و غیرتبریزی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، یاد و خاطر پیرغلام اهل‌بیت(ع) را گرامی داشتند.

سران سه قوه هم با ارسال پیام‌هایی، درگذشت این مداح بزرگ و فخرالذاکرین را به مردم آذربایجان تسلیت گفتند.

* حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار، پیشکسوت عرصه شعر و مداحی، گفت: این شاعر و ستایشگر نام‌آشنای اهل‌بیت(ع) همواره در خاطره و یاد مردم قدرشناس این مرز و بوم خواهد ماند.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار، پیشکسوت عرصه شعر و مداحی، موجب تألم و تأثر خاطر شد.

این شاعر و ستایشگر نام‌آشنای اهل‌بیت(ع) که قریب هفت دهه از عمر پربرکت خود را در مدح و رثاء خاندان نبوت و امامت و ترویج فرهنگ تشیع گذراند و با نوای گرم و سینه پرسوز خود پیام عاشورا و مصائب کربلا را به گوش عاشقان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان رساند، همواره در خاطره و یاد مردم قدرشناس این مرز و بوم خواهد ماند.

اینجانب ضایعه  فقدان این خادم وارسته را به تمامی مداحان و مروجان فرهنگ عاشورایی و به‌ویژه مردم غیور آذربایجان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و برای ایشان از درگاه خداوند بزرگ علو درجات و همجواری با شهدای گرانقدر کربلا و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران

* آیت‌الله رییسی، رئیس قوه قضائیه هم در پیامی درگذشت ذاکر و پیرغلام بااخلاص اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفت.

متن پیام به‌شرح زیر است:

درگذشت ذاکر و پیرغلام بااخلاص اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

بررسی سلوک و شیوه خدمتگزاری ایشان در آستان ملک‌پاسبان حضرت سیدالشهدا(ع) نمایانگر نمونه‌ای بارز از ذاکران مخلص و متقی است که الگوی ویژه‌ای برای جوانان ستایشگر خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان فخرالذاکرین مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار به جامعه ذاکران و پیرغلامان حسینی، آذری‌زبانان کشور و خانواده محترم ایشان، برای آن مرحوم مغفرت الهی و حشر با ائمه اطهار (علیهم السلام) را تحت عنایات حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب (علیه السلام) مسئلت دارم.

سید ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه

* محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل‌بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم، انّا للّه و انّا الیه راجعون‌

درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل‌بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک‌کار موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که مداحی متواضع، مردمی، انقلابی، ولایتمدار و از ارادتمندان به شهدا بودند، به‌جهت سالهای متمادی نوحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی اهل‌بیت در هیئات آذری و دیگر هیئات به‌درستی فخرالذاکرین شهرت یافتند.

آن مرحوم در سراسر عمر پربرکت خود با الحان روح‌نوازشان در مناسبت‌های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق‌ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیهم السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تأثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی فراموش نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک‌کار به جامعه حسینی، مداحان و پیرغلامان کشور، آذری‌زبانان کشور، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

عکس از مرتضی فرضی

انتهای پیام/111/ش+

نظر شما