شناسهٔ خبر: 41936289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عمران خان: شیعیان پاکستان از الگوی مراجع تقلید ایران برای برگزاری عزاداری‌های محرم پیروی کنند

ابنا

نخست وزیر پاکستان گفت: ماه محرم را در پیش داریم و باید در عزاداری ها نیز توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم تا مجدداً شاهد گسترش ویروس کرونا نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فرارسیدن ماه محرم گفت: این ویروس در سراسر جهان قربانیان بسیاری گرفت ولی در پاکستان توانستیم با قرنطینه هوشمند گسترش ویروس کرونا را کنترل کنیم.

نخست وزیر پاکستان افزود: کاهش تعداد بیماران کرونایی به این معنا نیست که می توانیم توصیه های بهداشتی را نادیده بگیریم بلکه رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی هنوز هم یک اصل بسیار مهم است.

عمران خان گفت: ماه محرم را در پیش داریم و باید در عزاداری ها نیز توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم تا مجدداً شاهد گسترش ویروس کرونا نباشیم.

وی اعلام کرد: من مشاهده کرده‌ام که مراجع در ایران فتوا داده‌اند که عزاداری ماه محرم مانند سال‌های گذشته نخواهد بود و حتما باید تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: توقع داریم شیعیان پاکستانی نیز از این الگو پیروی کنند و امیدواریم زمانی که ویروس کرونا از بین رفت، باز هم مجالس عزاداری مانند سال‌های گذشته برگزار شود.

این درحالی است که «اسد عمر» وزیر برنامه ریزی و رئیس کمیته مبارزه با کرونا دولت پاکستان، روز گذشته در پیامی نسبت به شروع موج دوم کرونا در پاکستان در صورت بی توجهی به مسائل بهداشتی در ایام محرم ابراز نگرانی کرد.

فرمانده ارتش نیز روز سه شنبه در نشست فرماندهان نظامی این کشور خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور نیرو‌های ارتش در ایام محرم با سختگیری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مطمئن خواهند شد.

گفتنی است در نشستی که هفته گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر امور مذهبی و علمای شیعه پاکستان برگزار شد، بر برگزاری تمامی آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و پایبندی شرکت کنندگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توافق شد.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما