شناسهٔ خبر: 4189814 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رایزنی باروسای جمهور فرانسه و آلمان برای تمدید تحریمها علیه روسیه

شورای اروپا ضمن رایزنی با فرانسه و آلمان امیدوار است تحریم های اعمال شده علیه روسیه را تا پایان سال تمدید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در حال گفتگو با رؤسای جمهور دو کشور فرانسه و آلمان در باب طرحی است که تحریم های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه را متاثر از اجرای کامل توافق صلح «مینسک» می کند.

توسک اظهار امیدواری کرد در نشست روز پنجشنبه پیشنهاد سازش در خصوص آینده تحریم های اتحادیه اروپا از سوی هر ۲۸ کشور اروپایی مورد پذیرش قرار بگیرد. به گفته یک مقام بلند پایه اتحادیه اروپا، جهت دهی پیشنهاد مطرح شده به گونه ای است که تحریم های اعمال شده بر ضد روسیه را تا زمان اجرای کامل توافق «مینسک» به قوت خود باقی نگاه می دارد.

این در حالی است که دور نخست تحریم های اقتصادی علیه روسیه در ماه جولای به پایان می رسد و تجدید آنها مستلزم توافق همه دولتهای اروپایی است که از قضا بر سر این موضوع با یکدیگر اختلاف نظر دارند. بر این اساس پذیرش این طرح به منزله تداوم تحریم ها تا پایان سال میلادی جاری است چرا که طبق توافق «مینسک» دولت اوکراین می بایست ظرف مدت یک سال توانایی اداره مرزهایش را پیدا کند.

با توجه به نقش «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در حصول توافق «مینسک»، همه دولت های اروپایی موافقت کرده اند که قدم های بیشتر برای تحکیم مفاد قرارداد نیز از سوی این دو برداشته شود.

انتظار می رود که حاصل این رایزنی سه جانبه دستیابی به یک نقطه نظر مشترک و قابل دفاع برای ارائه به شورای اروپا باشد.

نظر شما