شناسهٔ خبر: 41892389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

درخواست بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای مترو

خبرآنلاین خبرآنلاین

رئیس شورای شهر تهران گفت: تولید هر قطار مترو حدود یک میلیون دلار هزینه دارد بر همین اساس رئیس جمهور باید بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای تولید قطار‌های ملی مترو در نظر گیر

صاحب‌خبر -
 رئیس شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از طراحی و ساخت قطار ملی مترو، اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه‌های مترو را موضوع تجهیزات آن تشکیل می‌دهد که این تجهیزات به دو صورت ثابت و متحرک است.

محسن هاشمی گفت: قطار‌ها از جمله تجهیزات متحرک مترو محسوب می‌شوند و ۲۵درصد هزینه‌های مترو را سیستم متحرک آن تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تجهیزات ثابت مترو شامل سیستم برق‌رسانی و تهویه است که بخشی از این تجهیزات داخل کشور تولید می‌شود و بخشی نیز تا کنون از خارج تهیه شده است.

هاشمی توضیح داد: فعالیت کارخانه واگن‌سازی در راستای تولید تجهیزات متحرک مانند واگن و قطار‌های مترو است که سیستم کشور در امر تأمین منابع مالی دچار مشکل بوده و بر همین اساس موضوع به سمت فاینانس سوق داده شده است که البته ناگفته نماند که در مسأله فاینانس، کشور‌های خارجی بخشی از سرمایه را در داخل کشور خودشان برای ایجاد شغل استفاده می‌کنند.

این چهره مدیریت شهری با بیان اینکه هدف اصلی برای فاینانس کشور‌های خارجی، فروش کالا‌های خودشان است، گفت: باید حمایت‌های لازم از شرکت واگن‌سازی جهت تداوم تولید قطار ملی انجام شود.

هاشمی گفت: در صورتی که تولید هر قطار را یک میلیون دلار در نظر گیریم دولت باید ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان به صورت تدریجی برای تأمین قطار‌های ملی مترو در نظر گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان سخنانش گفت: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و پیروز حناچی، شهردار تهران باید تأمین این اعتبار را از روحانی پیگیری کنند و دولت بودجه لازم را در این زمینه اختصاص دهد.
 رئیس شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از طراحی و ساخت قطار ملی مترو، اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه‌های مترو را موضوع تجهیزات آن تشکیل می‌دهد که این تجهیزات به دو صورت ثابت و متحرک است.

محسن هاشمی گفت: قطار‌ها از جمله تجهیزات متحرک مترو محسوب می‌شوند و ۲۵درصد هزینه‌های مترو را سیستم متحرک آن تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تجهیزات ثابت مترو شامل سیستم برق‌رسانی و تهویه است که بخشی از این تجهیزات داخل کشور تولید می‌شود و بخشی نیز تا کنون از خارج تهیه شده است.

هاشمی توضیح داد: فعالیت کارخانه واگن‌سازی در راستای تولید تجهیزات متحرک مانند واگن و قطار‌های مترو است که سیستم کشور در امر تأمین منابع مالی دچار مشکل بوده و بر همین اساس موضوع به سمت فاینانس سوق داده شده است که البته ناگفته نماند که در مسأله فاینانس، کشور‌های خارجی بخشی از سرمایه را در داخل کشور خودشان برای ایجاد شغل استفاده می‌کنند.

این چهره مدیریت شهری با بیان اینکه هدف اصلی برای فاینانس کشور‌های خارجی، فروش کالا‌های خودشان است، گفت: باید حمایت‌های لازم از شرکت واگن‌سازی جهت تداوم تولید قطار ملی انجام شود.

هاشمی گفت: در صورتی که تولید هر قطار را یک میلیون دلار در نظر گیریم دولت باید ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان به صورت تدریجی برای تأمین قطار‌های ملی مترو در نظر گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان سخنانش گفت: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و پیروز حناچی، شهردار تهران باید تأمین این اعتبار را از روحانی پیگیری کنند و دولت بودجه لازم را در این زمینه اختصاص دهد.

نظر شما