شناسهٔ خبر: 41879899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استعفای دو نماینده دیگر از پارلمان لبنان

صاحب‌خبر -

شفقنا- به دنبال استعفای نمایندگان پارلمان با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام، دو نماینده دیگر اعلام استعفا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، «دیما جمالی» نماینده فراکسیون المستقبل در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد از پارلمان استعفا می کند.

وی گفت: با توجه به عرصه سیاسی که نمی تواند بدین طریق ادامه پیدا کند و نیازمند تغیر بنیادین در تمامی عرصه های قدرت و بازچینش آن است، استعفای خود از پارلمان را اعلام می‌کنم.

دیما جمالی افزود: حزب المستقبل از انفجار بیروت متعجب است و سعد حریری، نخست وزیر پیشین و رئیس جریان المستقبل لبنان، عملکرد حزب را مجدد ارزیابی کرده است و این فرصتی برای بازچینش و پیکره بندی فراکسیون المستقبل از پایه و اساس است.

از سوی دیگر، «هنری حلو» عضو فراکسیون دیدار دموکراسی به ریاست ولید جنبلاط اعلام کرد که فردا (دوشنبه) استعفای کتبی خود را از پارلمان تقدیم خواهد کرد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: امیدوارم در باز کردن روزنه امیدی برای مردم لبنان که فاجعه های پی در پی را در سایه ناتوانی سیستم سیاسی تحمل می کنند، سهیم باشم.

در این بیاینه آمده است: مردم لبنان باید در زودترین زمان ممکن طبقه سیاسی را مجدد انتخاب کنند تا امیدی به پیشبرد امور و خروج لبنان از وضع موجود ایجاد شود.

پیش از این ۶ نمیانده لبنان از پارلمان این کشور استعفا کردند.

«حسان دیاب»، نخست وزیر لبنان عصر دیروز (شنبه) طی سخنانی همزمان با اعتراضات گسترده در برخی میادین شهر بیروت، ضمن اعلام این که فردا (دوشنبه) پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را ارائه خواهد داد، تاکید کرد که کشورش تنها با برگزاری چنین انتخاباتی برای روی کار آمدن یک قشر سیاسی جدید، می تواند از بحران ساختاری خود خارج شود و وی نیز آماده تحمل مسئولیت به مدت دو ماه با هدف توافق جریان های سیاسی بر سر راه حل برای بحران کنونی می باشد.

در همین راستا؛ سمیر جعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت که دست به تلاش‌هایی می‌زند تا استعفای نمایندگان لبنانی به حد کافی برسد تا انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار شود.

این خبر را در النشره می‌توانید ببینید.

نظر شما