شناسهٔ خبر: 41875015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در نشست کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا مطرح شد

لزوم استفاده از روند مقابله با کرونا برای سرمایه گذاری‌های کلان

آقامحمدی، رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا گفت: باید از روند مقابله با کرونا برای سرمایه گذاری‌های کلان در کشور استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی آقامحمدی در دوازدهمین نشست کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا که با حضور اعضای کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد، افزود: لازم است با گذشت حدود شش ماه از روند شیوع بیماری کرونا، مروری حرفه‌ای بر اقدامات متولیان این حوزه از جمله وزارت بهداشت داشته باشیم.

وی افزود: با مرور اقدامات انجام گرفته بهتر می‌توانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم و آمادگی‌های لازم را برای مهار این بیماری در موج‌های بعدی داشته باشیم.

رئیس کارگروه ارزیابی فرصت‌های مدیریت کرونا با بیان اینکه امروز یکی از بحث‌های مهم در کشور، بورس و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه است؛ گفت: بورس یک فرصت بزرگ برای اقتصاد کشور است و در صورت داشتن برنامه ریزی دقیق‌تر و عملیاتی‌تر می‌توان از این بازار سرمایه برای رونق اقتصادی کشور کمک گرفت.

وی اضافه کرد: کمکی که از بورس می‌توان در این شرایط کرونایی گرفت؛ در مسئله جذب سرمایه‌های مردمی است.

آقامحمدی تصریح کرد: امروز کشور نیازمند خدمات رسانی بیشتر است و در این خصوص استارتاپ‌هایی که می‌توانند خدمات کرونایی به مردم عزیزمان ارایه دهند، می‌توانند از ظرفیت بورس برای سرمایه گذاری و توسعه کارشان استفاده کنند.
وی به رفع یکی از مشکلات موجود در حوزه کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: ثبت شرکت‌ها مهم‌ترین مانع بود که با شکل گیری پنجره واحد امروز کار ثبت شرکت از ۷۲ روز به ۳ روز تقلیل یافته است.

آقامحمدی گفت: چالش مهم دیگر در بحث سرمایه گذاری نبود دادگاه‌های تجاری تخصصی بود که روند رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی را طولانی می‌کرد.

وی افزود: اقتصاد با معیشت و زندگی مردم سروکار دارد و باید مسائل اقتصادی در دادگاه‌های اختصاصی تجاری در کمترین زمان ممکن طرح و خاتمه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که زمینه‌های حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس فراهم شود، گفت: در حال حاضر ۶۲۸ شرکت بزرگ بورسی در بازار فعالیت دارند که ضروری است زمینه فعالیت سایر شرکت‌های بزرگ نیز فراهم آید.

آقامحمدی افزود: امروز نظاره گر ورود هتل ها، بیمارستان‌های خصوصی و شرکت‌های تولیدی و تجاری فعال در بازار بورس هستیم که ادامه این روند می‌تواند ضمن شفاف سازی در حوزه مالیات دهی، زمینه سرمایه گذاری‌های بیشتر را نیز در کشور فراهم سازد.

وی گفت: باید فضایی در بازار بزرگ بورس ایجاد کنیم که مردم صرفا به سراغ خرید سهام ۶۲۸ شرکت بزرگ نروند.

آقامحمدی افزود: برای این کار نیازمند وارد کردن شرکت‌های جدید به بازار بورس هستیم تا قدرت انتخاب مردم و همچنین امنیت سرمایه گذاری بالا رود.

وی گفت: به عنوان مثال در حوزه ساخت پالایشگاه و تولیدات دارویی نظیر همین واکسن کرونا، می‌توان از مکانیسم بورس برای جذب سرمایه استفاده کرد. با جذب سرمایه می‌توان دست به کارهای بزرگ و تولیدات زیربنایی در کشور زد که آثار اقتصادی اش نصیب همه مردم ایران گردد.

آقامحمدی افزود: خواسته من از رسانه‌ها این است که جهت دهی و خواسته شان را مشخص کنند و متناسب با نیازهای جامعه و واقعیت‌های کشور مطالبه گری کنند.

نظر شما