شناسهٔ خبر: 41873383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

صحرایی در نشست خبری مطرح کرد؛

معامله اولين سهام شرکت سرمايه گذاري استاني در بورس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرعامل بورس تهران: امروز شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی با نماد “وسخراج“ به عنوان اولین شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت وارد بازار بورس شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی صحرایی در نشست خبری گفت: 400 هزار نفر در خراسان جنوبی سهام دار سهام عدالت هستند که در حال حاضر سهامشان قابل معامله است.
وی ادامه داد: دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند 60 درصد سهام خود را با مراجعه به کارگزاری‌ها و بانک‌ها به فروش برسانند و افرادی هم که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند 60 درصد سهام خود را بعد از ورود شرکت‌های استانی به بازار سرمایه به فروش برسانند.
صحرایی بیان کرد:30 شرکت سرمایه گذاری استانی در کشور داریم و امروز اولین شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی وارد بازار بورس شد.
مدیرعامل بورس تهران گفت: تا امروز فقط یک استان وارد بازاربورس شد وپیش بینی شده است در هفته‌های اینده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی دیگری در بورس پذیرش شوند و اگر ضوابط وشرایط بورس را نداشتند می‌توانند در بازار فرابورس پذیرش شوند.
وی بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی براساس قانون بورس عمل می‌کنند.
صحرایی افزود: با توجه به اینکه پذیرش شرکت‌ها به بورس‌ها محول شده است جلسات مستمری داریم و هر روز پذیرای شرکت‌های زیادی هستیم.
وی ادامه داد: از این به بعد مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باید فرایند پذیرش را تسریع کنند.
صحرایی بیان کرد: بورس تهران تا سه ماه آینده معاملات را بر روی دو سامانه معاملاتی انجام می‌دهد و متخصصان شرکت مدیریت فناوری با مشارکت دانشگاه تهران و سایر متخصصان حوزه فناوری، مطالعاتی بر روی سامانه معاملاتی دیگر انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: شرکت‌هایی که در بورس پذیرش می‌شوند باید شفاف و آینده خوبی داشته باشند. شرکت‌ها باید اصل شفافیت و زیر ساخت گزارشگری را داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی درباره روند معاملات گفت: در نظر گرفتن دو زمان برای معاملات بورس مسیر بهینه‌ای نبوده و انتخاب بین بد و بدتر بوده است.
سفارش گیری عمده گروه‌ها از 8.30 تا 11 شروع می‌شود و ساعت 11.30 تا 15 سه گروه پالایشی، فلزات اساسی و شرکت هلدینگ چند رشته‌ای معاملات می‌شود.

نظر شما