شناسهٔ خبر: 41873357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علی اصغر مونسان:

برنامه‌هاي خوبي براي صنعت گردشگري داريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه برنامه‌های خوبی برای احیای صنعت گردشگری در دستور کار داریم، گفت: باید پس از عبور از پیک کرونا با توجه به تقاضای بازار، وضعیت را به سرعت ترمیم کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای علی اصغر مونسان با بیان اینکه کرونا به صنعت گردشگری دنیا آسیب جدی وارد کرده است، تصریح کرد: خسارات زیادی هم به گردشگری ما وارد شد البته این صنعت دارای ویژگی منحصر به فردی است و می‌تواند به سرعت احیا شود و در این راستا در خردادماه 99 اقداماتی انجام شد و آمار گردشگری داخلی ما به طور فزاینده بالا رفت، اما با شیوع کرونا مواجه شدیم و با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت از سفر‌ها جلوگیری شد.
وی افزود: اگر بتوانیم از این مشکل عبور و مانند تمامی کشور‌ها مرز‌های بین المللی‌مان را برای ورود گردشگر باز کنیم وضعیت گردشگری بهبود می‌یابد.
اقای مونسان ادامه داد: برنامه‌های خوبی تهیه و آماده کرده ایم و در دستور کار داریم و اگر از این پیک عبور کنیم باید بتوانیم فضا را باز و با توجه به برنامه‌ها و تقاضای بازار وضعیت را به سرعت ترمیم کنیم؛ در حال حاضر درگیر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و باید از آن تبعیت کرد.
وی با بیان اینکه از فضای مجازی بیشتر برای تبلیغات و معرفی اماکن گردشگری استفاده می‌شود، گفت: تور‌های مجازی گردشگری کسب درآمد به همراه ندارد، زیرا اقامت اتفاق نمی‌افتد در واقع حوزه گردشگری باید به صورت فیزیکی اتفاق بیفتد و سفر و اقامت انجام شود البته در حال حاضر از فضای مجازی برای تبلیغات و معرفی اماکن گردشگری و میراث فرهنگی به خوبی بهره می‌گیریم.

نظر شما