شناسهٔ خبر: 41871356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتحادیه طلای تهران:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / قیمت طلا ارزان می‌شود؟

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: قیمت طلا در اولین معاملات هفته روند کاهشی را طی کرد. به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته ارزان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا حسن روحانی، رئیس جمهور گفته است که در هفته جدید گشایش اقتصادی در راه است و از نگاه برخی از فعالان بازار این گشایش اقتصادی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز و طلا داشته باشد. طبق برآوردهای انجام شده میزان بازدهی در دو بازار سهام و طلا به ترتیب حدود هفت درصد و بیش از چهار درصد گزارش شده است. با این حال آیا ممکن است قیمت طلا و دلار در هفته آینده ارزان شود؟

در همین حال، دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به خبر جدید رئیس جمهور مبنی بر اینکه یک گشایش اقتصادی در راه است و همچنین صحبت‌های دیروز رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه دلار ارزان می‌شود و اینکه نرخ واقعی ارز بسیار پایین‌تر است، قیمت طلا در اولین معاملات هفته روند کاهشی را طی کرد. با توجه به آخرین اخبار سیاسی در حوزه اقتصادی به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته ارزان شود.

حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسید

نادر بذرافشان افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده قیمت انس جهانی طلا به دو هزار و ۳۵ دلار رسیده یعنی قیمت انس جهانی طلا حدود ۲۲ دلار نسبت به روز جمعه کاهش داشته است. همچنین حباب سکه هم از ۷۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این در حالیست که تقاضا برای خرید سکه هم در بازار کاهش یافته است.

او با اشاره به آخرین قیمت انواع سکه هم اظهار کرد: امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۷۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۱۴۰ هزار تومان ارزان شد. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در هر گرم ۵۸ هزار تومان ارزان شده است.

امروز سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده، نیم سکه به قیمت پنج میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شده و ربع سکه نیز با قیمت سه میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۵ هزار تومان است.

نظر شما