شناسهٔ خبر: 41861370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بی‌احترامی همراهان مکرون به رئیس جمهور لبنان + ویدیو

ابنا

همراهان رئیس جمهور فرانسه در هنگام سوال خبرنگاران از وی میشل عون را به عقب رانده و سپس از او خواستند از صحنه خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ بررسی رفتار سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان نشان می‌دهد که وی از موضع بالا با مقامات این کشور برخورد داشته است. علاوه بر اینکه وی مقامات لبنانی را تهدید کرد که اگر اصلاحات سیاسی را اجرا نکنند خود شخصا وارد عمل خواهد شد.

بررسی یکی از تصاویر از اهانت وی و همراهانش به رئیس جمهوری لبنان پرده بر می‌دارد.

در این تصویر، همراهان مکرون در هنگام سوال خبرنگاران از وی میشل عون را به عقب رانده و سپس از او خواستند از صحنه خارج شود.

اظهارات مداخله جویانه مکرون در لبنان

امانوئل مکرون در سخنانی غیردیپلماتیک و مداخله جویانه، با تعیین ضرب الأجل برای اصلاحات سیاسی به مقامات لبنانی اعلام کرد که اگر تا ماه سپتامبر (شهریور) اصلاحات انجام نشود خود مسئولیت این اصلاحات را برعهده خواهد گرفت.

رئیس جمهور فرانسه گفت: 1 سپتامبر (11شهریور) باز می گردم و اگر تا آن موقع آنها از پس از این کار بر نیامدند من مسئولیت اصلاحات سیاسی را خود بر عهده خواهم گرفت.

مکرون ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم لبنان اعلام همبستگی و تاکید کرد که کمک‌ها در اختیار مردم خواهد بود در اختیار مفسدین قرار نمی گیرد و لبنان آزاد بار دیگر برخواهد خاست.

وی افزود، لبنان نیازمند تغییر و ساختار سیاسی جدید است و پاریس مستلزمات غذایی و بازسازی منازل و کمک های درمانی و پزشکی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد که از امروز ابتکار عمل سیاسی جدیدی آغاز خواهد شد و سلطنت مفسدان به پایان رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و پایان دادن به گسست‌ها است.

مکرون در پاسخ به شعارهای مردم لبنان علیه دولت و مبنی بر "انقلاب، انقلاب" گفت: من به اینجا برای حمایت از نظام یا حکومت یا دولت خاصی نیامدم بلکه من اینجا برای حمایت از مردم لبنان هستم.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، 158 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند.

………………….

پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما